آموزش صرافی پنکیک سواپ

آموزش صرافی غیرمتمرکز پنکیک سواپ
  • زمان مطالعه: 27دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 658 نفر

آموزش نحوه کار صرافی پنکیک سواپ

امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) که به نام دیفای نیز شناخته می شود، در چند سال اخیر صنعت مالی سنتی را دگرگون کرده است.  دیفای از فناوری‌های مرتبط با بلاکچین برای ایجاد یک اکوسیستم مالی و در عین حال دور زدن واسطه‌ها، کارگزاران و بانک‌ها استفاده می‌کند. بسیاری استدلال می‌کنند که این امر امور مالی را دموکراتیزه کرده است و به هر کسی که کیف پول رمزنگاری دارد و به اینترنت دسترسی دارد اجازه می‌دهد تا ارزهای دیجیتال را در زمان واقعی معامله کند. صرافی غیرمتمرکز پنکیک سواپ (PancakeSwap) با ۴.۴ میلیون کاربر در سراسر جهان و بیش از ۳ میلیارد دلار سهام، پیشرو در حوزه دیفای است.  پنکیک سواپ چیست؟ یک صرافی غیرمتمرکز ارزهای دیجیتال (DEX) که بر روی زنجیره هوشمند بایننس (BSC) ساخته شده است، این پلتفرم با توکن CAKE خودش کار می کند. با استفاده از مدل سازنده بازار خودکار (AMM)، کاربران دارایی‌های دیجیتال را از طریق یک استخر نقدینگی معامله می‌کنند، نه اینکه با شخصی در اردربوک مطابقت داده شوند.

صرافی غیرمتمرکز پنکیک سواپ به شما این امکان را می‌دهد تا با ویژگی‌های نوآورانه مانند امکان شرکت در قرعه‌کشی برای برنده شدن توکن‌های رایگان، با رمزارزها درآمد غیرفعال کسب کنید. با استفاده از بازار NFT خود، کاربران می توانند در پلتفرم پنکیک سواپ به ترید، ییلد فارمینگ، استیکینگ و موارد دیگر بپردازند.

پنیکیک سواپ چیست؟

صفحه اصلی صرافی پنکیک سواپ

اگر اکنون در حال جستجو در دنیای رمزارزها هستید، پنکیک سواپ ممکن است برای شما مانند اصطلاحات تخصصی به نظر برسد. بنابراین، پنکیک سواپ واقعا چیست؟

پنکیک سواپ یک صرافی غیرمتمرکز (DEX) است که به کاربران اجازه می دهد تا سکه های خود را بدون خدمات واسطه با دیگران مبادله کنند. این DEX که در سال ۲۰۲۰ راه اندازی شد، نقدینگی عظیم، طیف گسترده ای از ویژگی ها و محبوبیت رو به رشد در فضای بلاکچین ارائه می دهد. این پلتفرم به کاربران اجازه می‌دهد تا سکه‌های BEP20 و بایننس کوین (BNB) را بدون تکیه بر یک واسطه یا از دست دادن کنترل روی کلیدهای خصوصی خود معامله کنند.

صرافی پنکیک سواپ، شبیه یونی سواپ اتریوم است اما با سایر صرافی‌های غیرمتمرکز متفاوت است زیرا روی زنجیره هوشمند بایننس اجرا می‌شود.  پنکیک سواپ بر BEP20 تمرکز دارد، توکنی که توسط بایننس توسعه یافته است. این اساساً طرحی برای توکن ها با قوانینی برای استفاده از آنها مانند نحوه خرج کردن آنها است. BEP20 به گونه ای طراحی شده است که به توسعه دهندگان امکان می دهد طیفی از توکن های مختلف را با چنین قالب انعطاف پذیری راه اندازی کنند.

این پلتفرم نه تنها یکی از رقبای برتر یونی سواپ است، بلکه محبوب‌ترین صرافی غیرمتمرکز در زنجیره هوشمند بایننس است. به دلیل هزینه بالای تراکنش های اتریوم، جایگزین ارزان‌تر و سریع‌تری نسبت به یونی سواپ است. علاوه بر این، پنکی سواپسطح بالایی از امنیت را ارائه می دهد. این پلتفرم توسط شرکت های امنیتی بلاک چین مانند سرتیک ممیزی شده است. اگرچه این پلتفرم ناشناس است، اما منبع باز است و اجازه شفافیت کامل را می دهد.

پنکیک سواپ چگونه کار می کند؟

پنکیک سواپ از یک بازارساز خودکار (AMM) استفاده می کند تا کاربران برای تسهیل معاملات نیازی به واسطه نداشته باشند. کاربران به جای طرف مقابل، با استخرهای نقدینگی معامله می‌کنند و سهمی از پاداش‌های حاصل از معاملات کسب می‌کنند. اگر در مورد استخرهای نقدینگی چیزی نشنیده اید، ما برای شما توضیح خواهیم داد. استخر نقدینگی اساساً یک صندوق ساخته شده توسط کاربر است. به کاربران انگیزه داده می‌شود تا در استخر نقدینگی مشارکت کنند و از طریق پاداش‌هایی که از کارمزد تراکنش‌ها به دست می‌آیند، به ارائه‌کنندگان نقدینگی تبدیل شوند. پاداش های استیکینگ بر اساس سهمی که تامین کننده نقدینگی در استخر نقدینگی دارد محاسبه می شود.

این سیستم همچنین به این معنی است که کاربران مجبور نیستند با فروشندگان همسان شوند. هنگامی که آنها به دنبال معامله توکن هستند، می توانند به سادگی توکن را به استخر نقدینگی سپرده و آن را با دیگری مبادله کنند. اما موارد بیشتری وجود دارد.  پنکیک سواپ تجربیاتی شبیه به بازی ارائه می دهد. کاربران می توانند روی افزایش یا کاهش قیمت بایننس در یک بازه زمانی شرط بندی کنند و از ویژگی قرعه کشی برای برنده شدن توکن های رایگان استفاده کنند.

چگونه از پنکیک سواپ استفاده کنیم؟

نحوه کار با صرافی پنکیک سواپ

اگر به دنبال استفاده از پنکیک سواپ هستید، ابتدا باید کیف پولی بسازید که با زنجیره BNB سازگار باشد، مانند  متامسک، کوین بیس والت و BNB Chain Wallet. هنگامی که یک کیف پول سازگار ایجاد کردید، به وب سایت پنکیک سواپ بروید و روی «connect wallet» کلیک کنید. طیف وسیعی از کیف‌پول‌ها را خواهید یافت که سازگار هستند و اتصال کیف پول شما ساده است، فقط دستورالعمل‌ها را دنبال کنید. ممکن است در مورد اینکه چرا متامسک یک کیف پول سازگار است گیج شوید. اگرچه متامسک اساسا یک کیف پول بر پایه اتریوم است، اما متامسک قابلیت اتصال با زنجیره های دیگر مانند بایننس اسمارت چین و پالیگان را نیز ارائه می دهد.

پس از اتصال کیف پول شما، اکنون می توانید به تمام ویژگی های پنکیک سواپ دسترسی داشته باشید. اکنون می توانید نقدینگی را به یکی از استخرهای پلتفرم اضافه کنید. باز هم پنکیک سواپ این فرآیند را بصری و کاربرپسند می کند. نقدینگی در بورس پنکیک سواپ مرکزی است، بنابراین این یک گام مهم است. به منوی “Trade” در نوار کناری سمت چپ، سپس “Liquidity” و در نهایت “Add Liquidity” بروید. سپس می توانید جفت رمزی را که می خواهید واریز کنید انتخاب کنید. سپس تراکنش را از کیف پول خود به صورت رایگان امضا می کنید. پس از این، توکن های ارائه دهنده نقدینگی (LP) را دریافت خواهید کرد که نشان دهنده سهم شما از نقدینگی است.

اکنون که توکن‌های LP خود را دارید، آماده‌اید از ویژگی‌های پنکیک سواپ مانند ییلد فارمینگ، استیکینگ و ترید NFT استفاده کنید. بیایید نگاهی به ویژگی هایی بیندازیم که پنکیک سواپ را به یکی از بهترین صرافی های غیرمتمرکز تبدیل می کند.

ویژگی های پنکیک سواپ

ترید با صرافی غیرمتمرکز پنکیک سواپ

اگر یک معامله گر با کیف پول کوچک هستید، پنکیک سواپ پلتفرمی است که برای شما کاملا مناسب است. شما می توانید در این صرافی غیرمتمرکز بدون دسترسی نامحدود به وجوه بزرگ معامله کنید. برای شروع معامله، به منوی «Trade» بروید و «Exchange» را انتخاب کنید. ارزهای دیجیتالی را که می خواهید مبادله کنید از منو انتخاب کنید. روی دکمه «Swap» کلیک کنید و تراکنش را در کیف پول خود به صورت رایگان تأیید کنید و سپس معامله شما کامل می شود.

همانطور که قبلاً ذکر شد، بر خلاف سایر پلتفرم‌ها، در  پنکیک سواپ، در مقابل استخرهای نقدینگی تولید شده توسط کاربران مبادله خواهید کرد. به یاد داشته باشید که فقط می‌توانید توکن‌های BEP20 را در این DEX معامله کنید زیرا روی زنجیره هوشمند بایننس ساخته شده است. با این حال، اگر فقط توکن‌های ERC20 را نگه دارید، همچنان می‌توانید از پل بایننس برای تجارت در پلتفرم استفاده کنید. برای انجام این کار، کافی است به پل بایننس بروید و کیف پول خود را وصل کنید. این توکن‌های ERC20 شما را به تبدیل می‌کند و به دلیل هزینه‌های پایین پلتفرم، در هزینه‌های معاملاتی صرفه‌جویی می‌کنید.

پس از اتمام کار در پنکیک سواپ، می توانید BEP20 خود را در پل بایننس به ERC20 برگردانید.

ییلد فارمینگ در پنکیک سواپ

پنکیک سواپ به شما امکان می دهد تا توکن اصلی پلتفرم، CAKE را افزایش دهید. با استفاده از توکن‌های LP خود که هنگام اضافه کردن نقدینگی به دست می‌آورید، می‌توانید آن‌ها را برای کسب CAKE به اشتراک بگذارید. به این ترتیب، ییلد فارمینگ پنکیک سواپ به مرور زمان پاداش های CAKE را برای شما فراهم می کند. می‌توانید این توکن ها را جمع‌آوری کنید و از آنها برای خرید توکن‌های LP بیشتر، استفاده از آنها برای شرکت کردن قرعه‌کشی و موارد دیگر استفاده کنید.

برای انجام این کار، به تب «Farms» بروید و گزینه ای را انتخاب کنید که با توکن های LP شما مطابقت دارد. فارم ها فقط توکن LP  خود را می پذیرند. برای مثال، فارم CAKE-BNB فقط توکن های CAKE-BNB LP را می پذیرد.

هنگامی که فارم خود را انتخاب کردید، روی دکمه “Enable” کلیک کنید و تراکنش خود را در کیف پول خود تأیید کنید. سپس این دکمه به “Stake LP” تغییر خواهد کرد. پس از کلیک بر روی آن، شما را به یک پنجره جدید هدایت می کند. در اینجا، مقدار توکن های LP را که می خواهید فارم کنید تایپ کنید یا اگر می خواهید از همه توکن های LP خود استفاده کنید، فقط روی “Max” کلیک کنید. پس از تأیید مقدار، باید یک بار دیگر اقدام خود را در کیف پول خود تأیید کنید.

ییلد فارمینگ با پنکیک سواپ

افزودن نقدینگی به پنکیک سواپ

استخرهای نقدینگی همان چیزی است که کاربران را قادر می‌سازد بدون واسطه معامله کنند و در عوض نقدینگی را برای کاربران فراهم می‌کنند. اما نقدینگی در ارزهای دیجیتال چیست؟ نقدینگی به سهولت تعویض توکن ها با توکن های دیگر اشاره دارد و برای مدل دیفای ضروری است.

نقدینگی فقط یک بخش حیاتی از پنکیک سواپ نیست، بلکه برای کاربر در پلتفرم نیز مفید است. در ازای افزودن نقدینگی، کاربران کارمزد معاملات و توکن‌های LP را دریافت می‌کنند که می‌توانند برای کسب توکن CAKE در فارم ها شریک شوند. نحوه اضافه کردن نقدینگی را در بخش قبلی خلاصه کردیم، اما بیایید گام به گام پیش برویم.

به صفحه « Liquidity » در منوی « Trade » بروید. روی دکمه  «Add Liquidity» کلیک کنید. شما باید مقداری از یک جفت ارز را به انتخاب خود انتخاب کنید. دو ورودی برای پر کردن در اینجا وجود دارد. ابتدا، برای «Input» بالا، یک ارز را انتخاب کنید و یکی از جفت توکنی را که می‌خواهید نقدینگی به آن اضافه کنید، انتخاب کنید. همین کار را برای ورودی دوم انجام دهید. سپس، تنها کاری که باید انجام دهید این است که مبلغی را برای یکی از توکن ها در قسمت «Input» وارد کنید. “Input” دیگر به طور خودکار محاسبه می شود. اگر مشکلی در موجودی شما وجود داشته باشد، مثلاً یکی از توکن ها به اندازه کافی در دسترس نباشد، با خطا مواجه می شوید و می توانید مقدار را کاهش دهید.

اگر همه چیز درست به نظر می رسد، روی «Enable» کلیک کنید و آن را در کیف پول خود تأیید کنید. یک دکمه “Supply” روشن می شود و برای ادامه روی آن کلیک کنید. شما یک بار دیگر تراکنش را در کیف پول خود تأیید می کنید و می توانید به موجودی LP Token خود دسترسی پیدا کنید. برای مثال، اگر کاربر CAKE و BNB را به یک استخر نقدینگی واریز کند، توکن های ارائه دهنده نقدینگی CAKE-BNB را دریافت خواهد کرد.

استیکینگ با استخرهای پنکیک سواپ

این صرافی غیرمتمرکز همچنین به شما این امکان را می دهد که CAKE خود را در استخرهای پنکیک سواپ استیک کنید. استخرها ساده ترین راه برای کسب توکن های رایگان در پلتفرم هستند. استیکینگ زمانی است که کاربران توکن ها را برای مدتی قفل می کنند و برای مدت زمانی که آنها قفل می شوند پاداش دریافت می کنند. هر استخر استیکینگ دارای درصد بازدهی است که برای محاسبه پاداش ها بر اساس مقدار استیک شده استفاده می شود.

برای انجام این کار، به صفحه “Pools” بروید تا استخرهایی را پیدا کنید که می توانید CAKE خود را در آنها قرار دهید. شما باید مقدار توکن CAKE را که می خواهید استیک کنید انتخاب کنید و برداشت را تأیید کنید. پس از انجام این کار، با توکن های رایگان به شما پاداش داده می شود. شما همچنین می توانید بین استیکینگ انعطاف پذیر و ثابت یکی را انتخاب کنید.

استیکینگ انعطاف پذیر به شما این امکان را می دهد که هر زمان که بخواهید بتوانید استیک کنید. استیکینگ با مدت زمان ثابت به شما این امکان را می‌دهد تا با قفل کردن توکن CAKE بسته شده خود برای مدتی که باعث تولید توکن های بیشتر می‌شود، بازدهی خود را به حداکثر برسانید. با این حال، شما نمی توانید قبل از پایان دوره قفل شده، پاداش دریافت کنید یا CAKE خود را برداشت کنید.

شرکت در قرعه کشی پنکیک سواپ

چیزی که پنکیک سواپ را منحصر به فرد می کند این است که یکی از ویژگی های آن شبیه یک بازی است. با قرعه کشی پنکیک سواپ، به کاربران این شانس داده می شود که جوایز بزرگ CAKE را ببرند. تنها چیزی که نیاز دارید این است که توکن CAKE داشته باشید تا بتوانید بلیط های بخت آزمایی بخرید.

هر قرعه کشی ۶ ساعت طول می کشد و هزینه بلیط آن ۵ دلار به صورت توکن CAKE است. می توانید هر تعداد بلیط بخرید، اما هر بار فقط ۱۰۰ بلیط بیشتر نمی توانید بخرید. یک بلیط یک ترکیب ۶ رقمی را در اختیار شما قرار می دهد. برای بردن جوایز، اعداد را از سمت چپ مطابقت دهید. اگر دو یا چند عدد با هم مطابقت داشته باشند، می‌توانید برنده جایزه شوید، اما برای بردن جکپات، چهار عدد باید مطابقت داشته باشند. جکپات به این معنی است که شما برنده ۵۰ درصد کل استخر قرعه کشی هستید.

خرید NFT با پنکیک سواپ

بازار NFT پنکیک سواپ

کاربران همچنین می‌توانند NFT های مبتنی بر زنجیره بایننس خود را در بازار NFT PancakeSwap معامله کرده و فهرست کنند. در حال حاضر، این پلتفرم فقط به شما امکان خرید و فروش PancakeSwap NFT را می دهد، اما به زودی ویژگی های جدیدی اضافه خواهد شد. می توانید برای فهرست کردن مجموعه خود در بازار NFT و ایجاد حق امتیاز در معاملات در پنکیک سواپ اقدام کنید. کاربران همچنین می‌توانند NFT‌های ویژه‌ای را برنده شوند که می‌توانند آن را با CAKE مبادله کنند یا در کیف پول خود به عنوان یک کالای کلکسیونی نگهداری کنند.

در فوریه ۲۰۲۱، پنکیک سواپ یک ویژگی NFT Profiles را اضافه کرد که به کاربران امکان می داد پس از خرید NFTها، یک عکس پروفایل NFT را انتخاب کنند. اگر یک پروفایل کامل به دست آورید، می توانید به تیمی بپیوندید که می تواند در رویدادها شرکت کند تا جوایز بیشتری کسب کنید.

توکن CAKE چیست؟

توکن CAKE

توکن‌های CAKE در صرافی‌های ارز دیجیتال متعددی فهرست شده‌اند، اما بر خلاف سایر ارزهای دیجیتال، نمی‌توان آنها را با ارزهای فیات خریداری کرد. عرضه کل توکن CAKE حدود ۳۴۷,۰۰۰,۰۰۰ عدد است که در حال حاضر عرضه در گردش آن بیش از ۱۵۶,۰۰۰,۰۰۰ توکن است.

اکوسیستم پنکیک سواپ توسط توکن کیک تامین می شود. کاربران می‌توانند کیک را فارم کنند و آن‌ها را در استخرهای نقدینگی قرار دهند، که یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای کسب توکن‌های رایگان در پلتفرم است. آنها حتی می توانند با خرید بلیطی که می تواند ۵۰٪ از کل استخر بخت آزمایی را برنده شوند، با توکن CAKE خود وارد قرعه کشی شوند.

آیا پنکیک سواپ ایمن است؟

پنکیک سواپ تحت ممیزی های گسترده ای توسط شرکت های امنیتی بلاک چین قرار گرفته است. این پلتفرم توسط شرکت امنیت سایبری سرتیک ممیزی شده است که ارزیابی های امنیتی جامعی از قراردادهای هوشمند و کدهای بلاک چین ارائه می دهد.  سرتیک به پنیک سواپ امتیاز اعتماد خوب ۸۸ و امتیاز امنیتی ۸۷ داده است. در بین همه پروژه ها، سرتیک می گوید که میزان امنیت پنیک سواپ در گروه برتر است.

به عنوان یک کاربر پنکیک سواپ، می دانید که از یک صرافی قابل اعتماد استفاده می کنید. اگرچه این پلتفرم غیرمتمرکز و ناشناس است، اما منبع باز نیز است و به آن اجازه می دهد به طور عمومی مورد بررسی قرار گیرد و کاملاً شفاف باشد.

عرضه اولیه فارم (IFO) چیست؟

عرضه اولیه فارم (IFO)  یک مدل جمع آوری کمک مالی برای پروژه های مالی غیرمتمرکز (DeFi) برای افزایش سرمایه است. این نوع جدیدی از روش فروش یا توزیع توکن است که توسط صرافی ها با استفاده از مدل های بازارساز خودکار (AMM) برای تضمین نقدینگی در فروش استفاده می شود. سرمایه گذاران در یک رویداد پیش فروش به میزبانی صرافی شرکت می کنند تا با سرمایه گذاری در توکن های بومی، سرمایه پروژه ها را افزایش دهند.

پنکیک سواپ متداول‌ترین پلتفرم برای IFO است که در آن کاربران با برنده شدن جوایز از جمع‌آوری سرمایه برای پروژه‌ها سود می‌برند. صاحبان پروژه ها از استخر نقدینگی در پنکیک سواپ بهره مند می شوند. کاربران در پنکیک سواپ برای شرکت و استفاده از این توکن ها برای خرید توکن های IFO هنگام فروش، به CAKE نیاز دارند. همچنین می توانید برای راه اندازی IFO خود درخواست دهید.

آیا پنکیک سواپ بهتر از یونی سواپ است؟

پنکیک سواپ و یونی سواپ محبوب ترین صرافی های غیرمتمرکز هستند. اگرچه هر دو به مدل‌های سازنده بازار خودکار (AMM) و نقدینگی متکی هستند، یونی سواپ بر روی شبکه بلاکچین اتریوم ساخته شده است. هر دو پلتفرم همچنین دارای معماری مشابهی هستند که در آن کاربران می توانند از طیف وسیعی از کیف پول های ارز دیجیتال استفاده کنند.

پنکیک سواپ از نظر هزینه بهتر از یونی سواپ است زیرا هزینه های تراکنش کمتری را از کاربران کم می کند.پنکیک سواپ روی زنجیره هوشمند بایننس (BSC) با کارمزد تراکنش کمتر از ۰.۳۵ دلار در هر تراکنش اجرا می شود. یونی سواپ ممکن است برای معامله‌گران کوچک مناسب نباشد زیرا کاربران باید ۱۰۰ دلار یا بیشتر در هر معامله بپردازند.

نتیجه گیری

اتریوم ممکن است راه را هموار کرده باشد، اما پلتفرم‌هایی مانند پنکیک سواپ نشان می‌دهند که روند دیفای به یک زنجیره خاص محدود نمی‌شود. اگرچه زنجیره هوشمند بایننس (BSC) کمتر از اتریوم مورد استفاده است، اما پنکیک سواپ همچنان توانسته است با یک مدل سازنده بازار خودکار (AMM) به عنوان یک صرافی غیرمتمرکز در جامعه ارزهای دیجیتال محبوبیت زیادی پیدا کند.

پنکیک سواپ در سال ۲۰۲۰ راه اندازی شد و اکنون بزرگترین صرافی غیرمتمرکز در زنجیره هوشمند بایننس (BSC) است. این پلتفرم ویژگی‌های نوآورانه‌ای را ارائه می‌کند که ایجاد درآمد غیرفعال را آسان می‌کند. پنکیک سواپ با هزینه‌های پایین تراکنش، امنیت بالا و طیف متنوعی از ویژگی‌ها، برای همه کاربران مناسب است.

از مبتدیان با سرمایه اندک گرفته تا نهنگ های ارز دیجیتال، پنکیک سواپ روشن کرده است که دیفای باید برای همه قابل دسترسی باشد و جامعه ارزهای دیجیتال را یک قدم به دموکراتیزه کردن امور مالی نزدیک تر کرده است.

 

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx