آیا لونا کلاسیک به ۱ دلار خواهد رسید؟

  • زمان مطالعه: دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 419 نفر

داستان سقوط UST و لونا چه بود؟

لونا (LUNA) رمزارز بومی شبکه ترا می‌باشد که توسط شرکت ترافرم لبز و شخصی به نام دوکوان پایه‌گذاری شد. شبکه ترا همچنین دارای یک استیبل کوین به نام UST بود. استیبل کوین‌ها برای محافظت از سرمایه‌گذاران در برابر رفتار نامنظم ارزهای دیجیتال طراحی شده است. به این صورت که قیمت آن‌ها همیشه ثابت است. استیبل کوین‌ها معمولا به یک ارز دیجیتال پشتیبانی کننده یا به یک پول فیات مانند دلار آمریکا مرتبط هستند. در پروژه ترا، رمزارز لونا در واقع رمزارز پشتیبان UST بود. بنا به دلایلی، این رمزارز سقوط کرد و باعث از بین رفتن ارزشی در حدود ۴۰ میلیارد دلار از بازار کریپتو شد.

موضوع از اینجا شروع شد که کل سیستم استیبل کوین ترا در ماه می ۲۰۲۲ در نتیجه بی ثباتی قیمت LUNA از بین رفت که این امر نیز تأثیر منفی بر قیمت های UST داشت. LUNC عملکرد قوی خود را برای چند سال اول حفظ کرد. تا پایان سال ۲۰۲۱، حتی در بین ۱۰ ارز دیجیتال برتر از نظر ارزش بازار قرار داشت. اما در می ۲۰۲۲، سیستم Terra منفجر شد و یک فورک جدید ایجاد شد. در اصل نسخه جدیدی از لونا معرفی شد که امروزه با نماد LUNA شناخته می‌شود و نسخه قدیمی و شکست خورده آن به LUNC تغییر نام داد.

به دنبال این جریانات، بازار کریپتو وارد یک زمستان سخت شد. بسیاری از کمپانی‌های فعال در حوزه کریپتو تحت تاثیر این ریزش قرار گرفتند و یکی پس از دیگری اعلام ورشکستگی کردند. دو کوان بنیانگذار نیز به دنبال مشکلات قضایی و البته پیگیری دولت کره جنوبی فراری شد و درحال حاضر از مکان زندگی وی اطلاعاتی در دسترس نیست.

لونا کلاسیک LUNC

ترا کلاسیک یا همان لونا کلاسیک در حال حاضر و در زمان نگارش این مقاله در حدود قیمت ۰.۰۰۰۱۷۶ دلار معامله می‌شود. این رمزارز با ارزش بازاری در حدود ۱.۰۵ میلیارد دلار در رتبه ۵۰ بر اساس ارزش بازار قرار دارد. طبق داده‌های کوین مارکت کپ، این رمزارز از بالاترین قیمت خود در حدود ۱۱۹ دلار، نزدیک به صد در صد ریزش داشته است.

لونا کلاسیک همچنان در بسیاری از صرافی‌های متمرکز و غیرمتمرکز معامله می‌شود. بیشترین حجم معاملات آن مربوط به صرافی بایننس است که رقمی در حدود ۲۰ میلیون دلار را در زمان نگارش مقاله شامل می‌شود.

پس از سقوط و فاجعه ترا بسیاری از طرفداران و سرمایه‌گذاران این رمزارز سعی در ایجاد برنامه‌های مختلف برای احیای این ارز دیجیتال کردند. از جمله این تلاش‌ها می‌توان به برنامه توکن سوزی لونا کلاسیک اشاره کرد که در برخی از استخرهای نقدینگی و استیکینگ درحال اجرا است. همچنین بایننس نیز اعلام کرد که از یک برنامه توکن سوزی مشابه حمایت می‌کند.

با اینحال موضوع اصلی که ذهن سرمایه‌گذاران این ارز دیجیتال را مشغول خود کرده این است که آیا روزی لونا کلاسیک به شکوه سابق خود خواهد رسید یا خیر؟ و البته تعداد بسیاری هم دنبال قیمت‌های در اوج لونا نیستند و صرفا به دنیال نشانه‌هایی می‌گردند که قیمت ۱ دلاری را برای لونا کلاسیک شکست خورده نوید دهد.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

 

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx