با سلطه طالبان بر افغانستان، شاخص پذیرش رمزارزها در این کشور به بالاترین سطح خود رسیده است 

با سلطه طالبان بر افغانستان، شاخص پذیرش رمزارزها در این کشور به بالاترین سطح خود رسیده است 
  • زمان مطالعه: 3دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 1234 نفر

با سلطه طالبان بر افغانستان، شاخص پذیرش رمزارزها در این کشور به بالاترین سطح خود رسیده است

مکنزی سیگالوس (MacKenzie Sigalos)، کارشناس فناوری خبرگزاری CNBC، گزارشی را در خصوص تلاش مردم افغانستان برای فعالیت در حوزه رمزارزها تهیه کرده است. این گزارش حاکی از سطح بالای پذیرش بیت کوین در این کشور است.

رمزارزها راه نجات از فقر

سیگالوس در تهیه گزارش خود با یک ولاگر و تریدر به نام فرهان هوتاک مصاحبه کرده است. وی ادعا کرده است که برای او بیت کوین و به طور کل رمزارزها راهی امن برای انتقال پول و ابزاری برای نجات از فقر است.

با افزایش تورم و کاهش بی سابقه ارزش پول ملی افغانستان، این تریدر باور دارد که ارزهای دیجیتال تنها ابزار او برای مقابله با تورم هستند:

من منابع بسیار بسیار محدودی برای انجام هر کاری دارم. من به دنیای کریپتو علاقه مند هستم، زیرا از این راه درآمد بسیار خوبی داشته ام و در خودم پتانسیل های زیادی برای پیشرفت می بینم.

همانطور که می دانید به دنبال خروج نیروهای ناتو از افغانستان، طالبان موفق شده به بخش های زیادی از این کشور مسلط شود. همین موضوع باعث شده مردم برای خارج کردن دارایی های خود به بانک ها هجوم برده و در پی آن بسیاری از بانک ها با مشکل پول نقد رو به رو شده اند.

از آنجایی که وسترن یونیون (Western Union) تمام نقل و انتقالات به افغانستان را مسدود کرده است، بسیاری از افغان های مهاجر دیگر امکان ارسال پول به خانواده های خود را ندارند. از طرفی با بالا رفتن قیمت و افزایش محدودیت ها، نرخ تورم نیز در این کشور به شدت افزایش یافته است.

رشد مخفیانه بازار کریپتو

در بحبوحه رخدادهای اخیر افغانستان، داده های منتشر شده توسط سرویس مانیتورینگ گوگل ترند نشان می دهند که علاقه به بیت کوین و سایر رمزارزها در این کشور به بالاترین حد خود رسیده است.

با گسترش و تثبیت طالبان در این کشور، بسیاری از علاقه مندان به کریپتو ترجیح می دهند که بدون ارتباط با یکدیگر و به صورت کاملا مخفیانه به فعالیت های خود در این حوزه ادامه بدهند.

با این حال داده های منتشر شده توسط Chainalysis نشان می دهند که شاخص پذیرش ارزهای دیجیتال در افغانستان از تمام کشورهای آسیای مرکزی پیشی گرفته است و این کشور بالاترین شاخص پذیرش را به خود اختصاص داده است. در حال حاضر، این کشور با شاخص پذیرش ۰.۱۳، به کشورهای بزرگی همچون بریتانیا نزدیک شده و بالاتر از تمام کشورهای اروپایی به ‌جز اوکراین قرار گرفته است.

همانطور که قبلا در ارزینجا خوانده بودید، کشور افغانستان اقدامات خوبی را در حوزه پزشکی و انرژی با همکاری با شرکت بلاکچین فانتوم انجام داده بود. با این حال، با در نظر گرفتن اتفاقات اخیر،‌ چشم انداز صنعت کریپتو و همچنین بلاکچین در این کشور در هاله ای از ابهام قرار گرفته است.

 

همراه ما باشید با معتبرترین اخبار ارز دیجیتال.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx