رکورد شکنی‌ قراردادهای هوشمند و دیفای در بلاکچین کاردانو

رکورد شکنی‌ قراردادهای هوشمند و دیفای در بلاکچین کاردانو
  • زمان مطالعه: 4دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 859 نفر

رکورد شکنی‌ قراردادهای هوشمند و دیفای در بلاکچین کاردانو

پس از آنکه منتقدان، شبکه کاردانو را به دلیل مشاهده فعالیت کمتر DeFi از زمان ارتقای آلونزو مورد تمسخر قرار دادند، این بلاک چین سرانجام شاهد ارتقای فعالیت‌های قراردادهای هوشمند خود بوده است. این شبکه شاهد عبور تعداد قراردادهای هوشمند روی پلتفرم خود از مرز ۲۰۰۰ عدد برای اولین بار بود.

یکی از پلتفرم هایی که بیشترین بهره را از این بروزرسانی برده است، پلوتوس (Plutus) بود. این پلتفرم تنها در دو روز شاهد افزایش ۴۸۹ اسکریپت روی خود بوده است. پلوتوس در ۲۸ مارس ۱۶۷۱ قرارداد هوشمند داشت، اما این تعداد تا ۳۰ مارس به ۲۱۶۰ عدد رسید.

افزایش فعالیت DeFi و قراردادهای هوشمند در کاردانو

با توجه به اینکه تعداد اسکریپت‌های پلوتوس تنها در ژانویه به ۱،۰۰۰ عدد در بلاک چین کاردانو رسیده بود، این اتفاق یک افزایش خارق‌العاده برای این پلتفرم محسوب می شود. همچنین این افزایش به پلتفرم‌های DeFi فرصتی برای استقرار و نصب سریع‌تر و آسان‌تر روی کاردانو می‌دهد و ADA (رمزارز اصلی آن) را قابل برنامه‌ریزی‌تر می‌کند.

جالب است بدانید که فعالیت DeFi کاردانو نیز شاهد افزایش ارزش کل سرمایه قفل شده (TVL) خود در ماه مارس بود. TVL شبکه کاردانو از ابتدای سال ۲۰۲۲ تا کنون ۳۹،۰۰۰ درصد افزایش یافته است. اگرچه این رقم در حال حاضر حدود ۲۴۶ میلیون دلار است، اما در ۲۴ مارس این مقدار به بالاترین میزان خود یعنی ۳۲۶ میلیون دلار رسیده بود.

علی‌رغم این پیشرفت‌ها، تیم کاردانو همچنان بر توسعه بیشتر اکوسیستم خود متمرکز است که این شبکه را به یکی از بهبود یافته‌ترین شبکه‌ها در بخش رمزارزها در سال جاری تبدیل کرده است. هارد فورک واسیل (Vasil) در شبکه کاردانو برای ماه ژوئن برنامه ریزی شده است. این هارد فورک باعث بهبود توان عملیاتی تراکنش ها در این پلتفرم و افزایش نقدینگی و حجم آن می‌شود.

پیشرفت کاردانو شامل پروژه های متاورس آن نیز می‌شود

در یک ارتقا دیگر، اولین پروژه متاورس بلاک‌چین کاردانو یعنی پاویا (Pavia)، در ماه‌های اخیر از استقبال گسترده‌ای برخوردار شده است و تعداد مالکان زمین‌های آن اکنون از ۲۰،۰۰۰ نفر نیز فراتر رفته است. این پروژه که شبیه به دیسنترالند (Decentraland) است، با توجه به زادگاه جرولامو کاردانو نامگذاری شده است.

همچنین اخیراً اخبرای منتشر شده است که این شبکه به دنبال همکاری با رپر افسانه‌ای، اسنوپ داگ (Snoop Dogg) در پادکستی برای بحث در مورد آیتم‌های کلکسیونی، موسیقی های منتشرنشده و آواشناسی است.

این رپر افسانه‌ای آمریکایی یک کلکسیونر معروف NFT است و این اتفاق ممکن است موجب شود تا او را در کاردانو ببینیم.

تمام این بروزرسانی‌ها ADA را به یکی از دارایی های با بهترین عملکرد در طول دوره رشد کوتاه مدت صنعت رمزارزها تبدیل کرده است.

طبق داده های Coingecko، قیمت ADA در ۳۰ روز گذشته بیش از ۲۶ درصد افزایش یافته است و در حال حاضر پس از افزایش تقریبا ۲ درصدی در ۲۴ ساعت گذشته، با قیمت ۱/۱۷ دلار معامله می شود.

 

سلب مسئولیت: نظرات بیان شده در اخبار و تحلیل ها صرفا ترجمه ای از منابع مذکور می باشند و تیم تحریریه ارزینجا هیچ گونه مسئولیتی در قبال آنها ندارد.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx