دیوید مارکوس، معاون محصولات پیام رسان فیسبوک

دیوید مارکوس
  • زمان مطالعه: 3دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 3018 نفر

دیوید مارکوس، معاون محصولات پیام رسان فیسبوک

نقل قول:

“وقتی تقریباً شش ماه پیش این کار را شروع کردیم، مسئله اصلی در مورد روش خاصی برای انجام کارها نبود، بلکه بیشتر درمورد دور هم جمع شدن و تلاش برای فهمیدن چگونگی حل مشکلی غیرقابل قبول بود. مشکل این بود که ۱.۷ میلیارد نفر در حال حاضر بانکی ندارند، و به بقیه هم خدمات کافی ارائه نمی شود.”

بیوگرافی:

دیوید مارکوس (David Marcus) متولد پاریس و بزرگ شده ژنو است. او در نقش های اجرایی برای شرکت های فناوری در سطح جهانی مانند پی پال و فیس بوک فعالیت داشته است. مارکوس پیش از فعالیت حرفه ای خود در صنعت ارزهای دیجیتال، مدتها بود که به عنوان یکی از طرفداران اولیه بیت کوین (BTC) در میان نخبگان سیلیکون ولی شهرت داشت. مارک زاکربرگ در حالی که فعالیت های خود را برای توسعه پیام رسان فیس بوک (Facebook Messenger) آغاز کرده بود، مارکوس را برای پیش برد تحقیق و توسعه فیس بوک در بلاکچین و رمزارزها بکار گرفت و در نتیجه، پروژه بسیار بحث برانگیز توکن این شرکت به نام Libra شکل گرفت.

دیوید مارکوس در سال ۲۰۱۹:

در حالی که شایعات زیادی پیرامون پروژه ارز دیجیتال فیس بوک به گوش می رسید، اما جزییات چندانی تا اوایل ماه زوئن در این خصوص منتشر نشد. زمانی که این خبر منتشر شد، دولت ایالت متحده واکنش نشان داد و موجب ترس دولت آمریکا به دلیل سوابق فیس بوک با داده های کاربران، تأثیر بر اتفاقات در سطح جهانی و احتمال سقوط ارزش دلار آمریکا به عنوان ارز ذخیره جهانی شد.

به همین دلیل، در ماه ژوئیه، مارکوس برای پاسخ دادن به سوالاتی در خصوص طراحی این ارز، حریم خصوصی و سایر موضوعات، به کمیته خدمات مالی مجلس فراخوانده شد. با اینکه شبکه آزمایشی Libra و کیف پول کالیبرا (Calibra) همچنان فعال هستند، این پروژه به دلیل فشارهای گسترده نظارتی و عدم اطمینان، در حال حاضر متوقف شده است.

انتظار ما از مارکوس در سال ۲۰۲۰:

افشای پروژه Libra باعث شکل گرفتن مباحث بین المللی در مورد نقش ارزهای دیجیتال در جامعه شد. در همین راستا، برخی از قدرتمندترین کشورها، تحقیق و توسعه چارچوب ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) یا حتی ساختن ارزهای دیجیتال مخصوص خود را مانند آنچه در چین اتفاق افتاده است، شروع کرده اند.

در حالی که Libra همچنان بلاتکلیف است و در تلاش برای ارزیابی و سازگاری با شرایط نظارتی ایالات متحده است، در ژانویه ۲۰۲۰، مجمع جهانی اقتصاد در داووس کنسرسیوم جهانی را برای اداره ارزهای دیجیتال، متشکل از رهبران جهان، سیاست گذاران، کارآفرینانی که مارکوس یکی از آنها است تشکیل داد. این کنسرسیوم به ایجاد سیاست های پایدار و شفاف برای دارایی های دیجیتال در اقتصاد جهانی اختصاص یافته است. با ورود دولت ها و شرکت ها به صحنه، فضای ارز دیجیتال واقعاً جالب خواهد شد. ما انتظار داریم که Libra و مارکوس در راس امور حضور داشته باشند.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx