۳ ترند بیت کوین که باید زیرنظر داشته باشید

ترند بیت کوین
  • زمان مطالعه: 7دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 423 نفر

۳ ترند بیت کوین که باید زیرنظر داشته باشید

در این هفته گزارش شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) که بیش از حد انتظار بود، اعلام شد و با وجود موج افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو ایالات متحده، تورم بالا همچنان یک چالش پایدار است. همین امر باعث سقوط بیت کوین شد. جالب توجه است که واکنش منفی بازار به اعلام CPI ابتدا شدی بود ولی در ادامه بیت کوین و اتریوم تمام ضرر روزانه خود را جبران کردند. نگاهی گذرا به ساختار بازار بیت‌کوین نشان می‌دهد که حتی با اعلام کاهش CPI، قیمت همچنان در همان محدوده قیمتی که در ۱۲۲ روز گذشته بوده است، معامله می شود. ری سالموند، تحلیلگر بازار کوین تلگراف، علاوه بر این پویایی، وضعیت منحصر به فردی را گزارش کرد که در آن سود باز معاملات آتی بیت کوین در بالاترین حد خود قرار دارد، در حالی که نوسانات آن نیز نزدیک به رکورد پایین است.

این عوامل، همراه با سایر شاخص‌ها، از لحاظ تاریخی مقدم بر حرکت‌های انفجاری قیمت بوده‌اند، اما تاریخ نیز نشان داده است که پیش‌بینی جهت این حرکت‌ها تقریباً غیرممکن است. بنابراین، جدای از معیارهای متعددی که نشان می دهد یک حرکت قیمت تعیین کننده در حال آماده شدن است، بیت کوین همچنان همان کاری را که در ۴.۵ ماه گذشته انجام داده بود، انجام می دهد. با این حال، شاید زمان آن فرا رسیده است که به دنبال روندهای نوظهور و فرصت های احتمالی در جای دیگری باشیم.

چرخش های جدید پدیدار خواهد شد

قیمت اتریوم در دوران پس از ادغام، درخشش خود را از دست داده است، و این دارایی اکنون منعکس کننده روند نزولی است که بر بقیه بازار مسلط است. از زمان ادغام، قیمت اتریوم ۳۰ درصد از بالاترین قیمت ۲۰۰۰ دلاری خود کاهش یافته است، و این احتمال وجود دارد که بخش زیادی از سرمایه تریدرها که از سناریوی صعودی ادغام حمایت می‌کرد، اکنون در استیبل کوین‌ها به دنبال فرصت سرمایه‌گذاری بعدی است. جدا از اینکه اتریوم در چهار ماه گذشته عملکرد نامتقارنی داشت، کازماس همچنین با انتشار یک رالی شگفت انگیز از ۵.۴۰ دلار به ۱۶.۸۵ دلار، روند نزولی بازار را به چالش کشید. همانطور که توسط کوین تلگراف به طور کامل پوشش داده شده است، شرایط فروش بیش از حد، همراه با هیاهوی Cosmos 2.0، از روند صعودی قیمت که در این آلتکوین مشاهده می شود، حمایت کرد، اما این نمودار همچنان توجه من را به خود جلب می کند.

نمودار آلایندگی های ناشی از تولید کازماس

نمودار آلایندگی های ناشی از تولید کازماس

بر اساس مقاله بازنگری شده  کازماس، عرضه فعلی ATOM به صورت پویا بر اساس عرضه و تقاضای سهام آن تنظیم می شود. همانطور که در نمودار بالا نشان داده شده است، زمانی که کازماس ۲.۰  برای ۱۰ ماه اول “راه اندازی می شود”، انتشار توکن های جدید کازماس زیاد است، اما پس از ۳۶ ماه، دارایی ضدتورمی خواهد شد. از نقطه نظر تحلیل تکنیکال، به نظر می رسد قیمت کازماس به بالاترین سطح محلی رسیده است زیرا ماه های منتهی به کازماس ۲.۰ نوعی رویداد “شایعه را بخر، خبر را بفروش” بود، اما جالب است ببینیم چه اتفاقی می افتد.

نمودار 3 روزه قیمت کازماس

نمودار ۳ روزه قیمت کازماس

از زمان ادغام اتریوم، میزان تولید اتریوم ۹۷ درصد کاهش یافته است و در حالی که قیمت به طور قابل توجهی کاهش یافته است، در ماه‌های آینده، سرمایه‌گذاران ممکن است به فعالیت شبکه اتریوم، پیشرفت‌های مربوط به سهم اتریوم در بخش مالی غیرمتمرکز (DeFi) و محصولات سازمانی توجه داشته باشند.

میزان عرضه و توکن سوزی اتریوم

میزان عرضه و توکن سوزی اتریوم

در حالی که قیمت ممکن است در کوتاه مدت تسلیم فشار نزولی شود، اگر بازار شروع به چرخش کند و  روندهای جدید باعث افزایش استفاده از محصولات دیفای شود، ممکن است قیمت اتریوم بتواند واکنش مثبتی به این تحولات نشان دهد.

آلایندگی ناشی از تولید اتریوم بعد از ادغام

آلایندگی ناشی از تولید اتریوم بعد از ادغام

پس از ادغام، قیمت بیت کوین احتمالاً یکه تازی خواهد کرد

در حالی که ممکن است روندهای جدیدی در بین آلتکوین های مختلف ظاهر شود، مهم است که تصویر گسترده تری را که در آن ارزهای دیجیتال وجود دارد به خاطر بسپارید. اقتصادهای جهانی در صخره ها قرار دارند و تورم دائمی بالا همچنان یک مسئله در ایالات متحده و بسیاری از کشورهای دیگر باقی مانده است. قیمت اوراق قرضه در حال افزایش است و یک بحران قرض الوقوع بدهی حضور خود را به صورت روزانه نشان می دهد. دارایی‌های ریسک‌پذیر مانند ارزهای دیجیتال به‌طور باورنکردنی بی‌ثبات هستند و حتی قوی‌ترین روندهای قیمتی در کریپتو (چه با پشتوانه فاندامنتال یا بدون پشتوانه آن) تابع عوامل کلان مانند بازارهای سهام، ژئوپلیتیک و سایر رویدادهای بازار است که بر احساسات سرمایه‌گذاران تأثیر می‌گذارند.

با در نظر گرفتن این موضوع، بیت کوین بزرگترین دارایی از نظر ارزش بازار در بخش کریپتو باقی مانده است و هرگونه حرکت تند از قیمت بیت کوین موظف به حمایت یا سرکوب روندهای خرد است که ممکن است در بازار مورد توجه قرار گیرند. هنوز احتمال کاهش شدید قیمت بیت کوین وجود دارد، بنابراین معامله گران تشویق می شوند تا اندازه سرمایه گذاری را با توجه به تمایل خود برای ریسک محاسبه کنند، و در حالی که معیارهای متعدد ممکن است از باز کردن موقعیت های خرید در رمزارزهای مختلف حمایت کند، هنوز زود است.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx