آپتیمیزم در رقابت با آربیتروم؛ جنگ لایه ۲ها

آپتیمیزم
  • زمان مطالعه: 4دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 439 نفر

طبق توییتی در تاریخ ۱ ژانویه، آربیتروم (Arbitrum) موفق شده است از نظر کل ارزش قفل شده (TVL) از سایر پروتکل‌های لایه ۲ مانند پالیگان و آپتیمیزم (Optimism) پیشی بگیرد. اگرچه، آپتیمیزم همچنان موفق شد در سایر زمینه ها بر فضای لایه۲ تسلط یابد.

قیمت آپتیمیزم

مرتبط: آربیتروم چیست؟

علاوه بر این، طبق گفته دیفای لاما، TVL آپتیمیزم از ۵۴۰ میلیون دلار به ۵۰۰ میلیون دلار در ۳۰ روز گذشته کاهش یافته است. این کاهش TVL بر درآمد این رمزارز نیز تأثیر گذاشت که طبق داده های توکن ترمینال، در همان دوره ۳.۳ درصد کاهش یافته است.

به گفته دون آنالیتیکس (Dune Analytics)، اگرچه TVL و درآمد آپتیمیزم همچنان رو به کاهش بود، اما توانست از نظر مصرف گاز (گس فی یا همان هزینه تراکنش) از سایر L2 ها پیشی بگیرد. این راه حل لایه ۲ حتی توانست از آربیتروم در این زمینه نیز جلو بزند.

آپتیمیزم چیست

نمودار مجموع Gas مصرف شده در آپتیمیزم

یکی از دلایل افزایش استفاده از گاز در اتریوم [ETH] را می توان به این واقعیت نسبت داد که کاربران توانستند با استفاده از آپتیمیزم مقدار زیادی ETH ذخیره کنند.

همانطور که در نمودار زیر مشهود است، میزان پس‌اندازی که کاربران با استفاده از آپتیمیزم در تراکنش‌های خود انجام می‌دادند به رشد خود ادامه داد. در زمان نگارش این مقاله، این پروتکل لابه ۲ تا ۹۸.۶ درصد صرفه جویی را برای کاربران خود فراهم کرد.

خرید آپتیمیزم

با این حال، این تحولات به فعالیت زنجیره‌ای آپتیمیزم کمکی نکرد. طی ۳۰ روز گذشته، سرعت و رشد شبکه کاهش یافته است. این داده‌ها نشان داد که تعداد دفعاتی که رمزارز OP مبادله شده به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. از سوی دیگر، رشد شبکه در حال کاهش بود و نشان داد که تعداد آدرس‌های جدید انتقال دهنده OP کاهش یافته است

وضعیت توکن آپتیمیزم

آپتیمیزم نیاز به جلب توجه آدرس های جدید برای کمک به افزایش قیمت دارد. با این حال، این امر بعید به نظر می رسید، زیرا فعالیت توسعه این شبکه کاهش یافته است. این موضوع نشان می‌دهد که شانس کمتری برای به‌روزرسانی یا ارتقای جدید وجود دارد که بتواند آدرس‌های جدید را جذب کند.

تحلیل آپتیمیزم

نمودار فعالیت توسعه در Optimism 

در زمان نگارش این مقاله، آپتیمیزم با قیمت ۰.۹۴۶ دلار معامله می شد. قیمت آن در ۳۰ روز گذشته ۸.۸۷ درصد کاهش یافته است. این امر باعث کاهش سلطه ارزش بازار Op در دوره مشابه شد. در زمان انتشار، OP 0.02 درصد از کل بازار کریپتو را تصاحب کرده بود.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx