تحلیل تکنیکال ۵ ارزدیجیتال برتر این هفته

ارزهای دیجیتال
  • زمان مطالعه: 18دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 392 نفر

تحلیل تکنیکال ۵ ارزدیجیتال برتر

قیمت بیت کوین ۲۵۰۰۰ دلار را هدف قرار داده است و حفظ این سطح می تواند باعث شکست سطوح قیمتی ارزدیجیتال کاردانو، یونی سواپ، لینک و چیلیز شود. شاخص S&P 500  برای چهارمین هفته متوالی افزایش یافت، زیرا سرمایه گذاران نشانه هایی مبنی بر اینکه تورم ممکن است به اوج خود رسیده است، را مشاهده کرده اند. بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال منتخب نیز بازیابی قیمت خود را ادامه دادند و این نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران در در حال سرمایه گذاری بر دارایی های ریسک پذیر تر هستند.

روند مشابهی در بازارهای ارزهای دیجیتال رخ داده است. به گفته تحلیلگران گلسنود، آلت کوین ها به رهبری اتریوم، بخاطر بحث های مربوط به روزرسانی مرج اتریوم، بهتر از بیت کوین عمل کرده اند.

با این حال، شرکت تجاری QCP Capital در مورد سرمایه گذاری در بازار آلت کوین محتاط است. آنها تاکید کردند که شاخص Open Interest اتریوم به ۸ میلیارد دلار افزایش یافته است، این شاخص برای بیت کوین تنها ۵ میلیارد دلار است.

آیا بیت کوین و آلت کوین ها می توانند شرایط صعودی خود را تا چند روز آینده حفظ کنند؟ بیایید نمودارهای ۵ ارز دیجیتال برتر را که ممکن است در کوتاه مدت عملکرد خوبی داشته باشند را مطالعه کنیم.

تحلیل بیت کوین

بیت کوین در روزهای ۱۳ و ۱۴ آگوست از مقاومت ۲۴۶۶۸ دلار بالاتر رفت اما خریداران نتوانستند سطوح بالاتر را حفظ کنند. این نشان می‌دهد که خرس‌ها در رالی ها اقدام به فروش میکنند، اما ورود مکرر قیمت به منطقه مقاومتی مورد نظر باعث تضعیف آن می‌شود.

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه ۲۳۴۱۴ دلاری و شاخص قدرت نسبی (RSI) در محدوده مثبت نشان می دهد که مسیر صعودی کمترین قیمت دارد. اگر خریداران قیمت را بالای ۲۵۰۰۰ دلار حفظ کنند، مومنتوم قیمت می تواند بیشتر شود و بیت کوین می تواند تا ۲۸۰۰۰ دلار افزایش یابد.

این سطح ممکن است به عنوان یک مقاومت سخت عمل کند، اما اگر خریداران این مقاومت را بشکنند، قیمت می تواند تا ۳۲۰۰۰ دلار افزایش یابد. سطح بحرانی برای ادامه روند صعودی حفظ قیمت بالای متحرک نمایی ۲۰ روزه است. برگشت سریع قیمت از این سطح نشان می دهد که احساسات سرمایه گذاران مثبت است و معامله گران در حال خرید در کف هستند.

برعکس، اگر قیمت این ارزدیجیتال از سطح فعلی کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد، نشان می دهد که فروشندگان در سطوح بالاتر اردرهای فروش گذاشته اند. اگر این اتفاق بیافتد بیت کوین می تواند به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه در ۲۱۹۷۶ دلار کاهش یابد.

سطح ۲۴۶۶۸ دلار شاهد نبرد سختی بین گاوها و خرس ها است. میانگین های متحرک صعودی نشان دهنده برتری خریداران است، اما واگرایی منفی در RSI نشان می دهد که حرکت فعلی ممکن است ضعیف شود.

اگر قیمت به زیر ۲۰ EMA  برسد، نشان دهنده برتری جزئی خرس‌ها خواهد بود. بنابراین بیت کوین می تواند به سطح ۵۰SMA  و بعداً به ۲۳۶۰۰ دلار کاهش یابد. از طرف دیگر، اگر قیمت از ۲۰-EMA  عبورکند و به بالای ۲۵۰۵۰ دلار برسد، ممکن است حرکت صعودی جانی دوباره بگیرد.

تحلیل ارزدیجیتال کاردانو

کاردانو در ۱۳ آگوست مقاومت ۰.۵۵ دلاری را شکست و بالای آن بسته شد. این نشان می دهد که عدم قطعیت در بازار به نفع گاوها بوده است.

گارد صعودی مشاهده شده در متحرک نمایی ۲۰ روزه ۰.۵۲ دلاری و قرار گرفتن RSI در محدوده مثبت نشان می دهد که گاوها دست بالا را دارند. قیمت کاردانو می تواند تا ۰.۶۳ دلار صعود کند. سپس کاردانو تا مقاومت سنگین در ۰.۷۰ دلار می تواند صعود کند. این سطح احتمالاً فروش قوی خرس ها را در پی خواهد داشت.

برخلاف تحلیل بالا، اگر قیمت این ارز دیجیتال از سطح فعلی پایین تر بیاید و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد، نشان می دهد که شکست مقاومت ۰.۵۵ دلاری ممکن است یک تله گاوی بوده باشد. بنابراین کاردانو می تواند تا SMA 50 که معادل ۰.۴۹ دلار است کاهش یابد و بعد از آن به ۰.۴۵ دلار برسد.

قیمت کاردانو یک الگوی مثلث صعودی را شکسته است و کندل روزانه آن بالای مقاومت ۰.۵۵ دلاری بسته شده است. این امر باعث شد که RSI در نمودار ۴ ساعته به منطقه اشباع خرید واردشود. این شاخص نشان می دهد که ممکن است معامله گران کوتاه مدت برای سیو سود وسوسه شوند.

قیمت ممکن است تا سطح مقاومت ۰.۵۵ دلاری که الان به حمایت تبدیل شده است، کاهش یابد. اگر خریداران این سطح را به یک حمایت حیاتی تبدیل کنند، کاردانو ممکن است به حرکت صعودی خود تا هدف ۰.۶۵ دلار طبق الگو ادامه دهد. اگر قیمت به زیر خط روند صعودی سقوط کند، این دیدگاه مثبت می تواند در کوتاه مدت باطل شود.

تحلیل ارز دیجیتال یونی سواپ

یونی سواپ در چند روز گذشته بین ۸.۱۱ دلار و ۹.۸۳ دلار تثبیت شده است. این نشان می دهد که خریداران در حال خرید در کف قیمت هستند اما فروشندگان در حال فروش در سطوح مقاومتی هستند.

هر چه قیمت بیشتر در این محدوده باقی بماند، شکست مقاومت ها قوی تر خواهد بود. میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه ۸. در حال افزایش است و RSI در محدوده مثبت قرار دارد که نشان دهنده برتری خریداران نسبت به فروشندگان است. اگر گاوها قیمت را به بالای ۹.۸۳ دلار برسانند قیمت یونی سواپ می‌تواند شتاب بیشتری بگیرد و به سمت ۱۰.۵۵ دلار و بعداً به ۱۲ دلار افزایش یابد.

از طرف دیگر، اگر قیمت این ارزدیجیتال از سطح فعلی پایین بیاید و به زیر متحرک نمایی متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد، نشان می دهد که این ارز دیجیتال ممکن است برای مدت بیشتری به نوسان در قیمت های فعلی خود ادامه دهد.

نمودار ۴ ساعته نشان می دهد که فروشندگان از سطح مقاومتی بین ۹.۵۰ تا ۹.۸۳ دلار شدیدا دفاع می کنند. اگر قیمت به زیر ۸.۷۴ دلار سقوط کند، فروشندگان تلاش خواهند کرد قیمت را به سطح حمایت قوی در ۸.۱۱ دلار کاهش دهند. انتظار می رود خریداران در ای نسطح سنگین خرید کنند.

صاف شدن میانگین های متحرک و RSI نزدیک به نقطه میانی (خنثی) نشان می دهد که احتمالا نوسان کم در محدوده فعلی برای مدت بیشتری ادامه می یابد.

تحلیل لینک

چین لینک طی چند هفته گذشته در محدوده وسیعی بین ۵.۵۰ تا ۹.۵۰ دلار معامله شده است. خریداران تلاش کردند قیمت را در ۱۲ آگوست به بالاتر از محدوده موردنظر برسانند، اما خرس ها موضع خود را حفظ کردند.

متحرک نمایی ۲۰ روزه ۸.۰۰ دلاری در حال افزایش است و RSI در محدوده مثبت قرار دارد، که نشان می دهد گاوها دست بالا را دارند. اگر قیمت این ارز دیجیتال از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه کمتر شود، خریداران یک بار دیگر تلاش خواهند کرد تا از مقاومت ۹.۵۰ دلاری عبور کنند. اگر آنها موفق شوند،لینک  می تواند تا ۱۲.۳۰ دلار و سپس ۱۳.۵۰ دلار افزایش یابد.

در عوض، اگر قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد; نشان می‌دهد که معامله‌گران نزدیک به مقاومت ها اقدام به سیو سود می کنند. این می تواند قیمت لینک را به SMA 50 روی ۷.۰۰ دلار برساند .

در نمودار۴ ساعته قیمت از مقاومت ۹.۵ دلاری ریجکت شد و به زیر EMA 20 رسید. این نشان می دهد که معامله گران ممکن است در این منطقه اقدام به سیو سود کرده باشند. این ازر می تواند تا ۵۰-SMA  سقوط کند که احتمالا به عنوان یک حمایت قوی برای قیمت عمل خواهد کرد.

اگر قیمت از ۵۰SMA  برگردد، گاوها دوباره سعی خواهند کرد این جفت را به بالای ۹.۵۰ دلار برسانند. اگر آنها موفق شوند، لینک می توانند مرحله بعدی حرکت صعودی خود را آغاز کنند. از سوی دیگر، اگر قیمت به زیر ۵۰ SMA  سقوط کند، قیمت لینک می تواند تا ۸.۲۹ دلار کاهش یابد.

تحلیل ارزدیجیتال چیلیز (CHZ)

چیلیز در چند روز گذشته رشد خوبی داشته است; اما وضعیت کندل قیمتی در ۱۴ آگوست نشان می دهد; که خرس ها از مقاومت ۰.۱۹ دلاری سفت و سخت دفاع کرده اند.

اگرچه افزایش میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه تا ۰.۱۴ دلار نشان دهنده مزیتی برای خریداران است; اما RSI در منطقه اشباع خرید قرار دارد; که احتمال اصلاح یا تثبیت جزئی را در کوتاه مدت بیشتر می کند. اگر قیمت از سطح فعلی کاهش یابد; اولین سطح مهمی که باید در جهت نزولی با آن برخورد کند، متحرک نمایی ۲۰ روزه است.

بازگشت قوی از این سطح نشان می دهد; که گاوها به کاهش قیمت ها به عنوان یک فرصت خرید نگاه می کنند. اگر این اتفاق بیفتد، ارزدیجیتال چیلیز می تواند تا ۰.۲۲ دلار و سپس ۰.۲۴ دلار افزایش یابد.

از طرف دیگر، اگر قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه سقوط کند; این ارزدیجیتال می تواند تا SMA 50 در ۰.۱۲ دلار کاهش یابد. چنین حرکتی نشان می دهد که قیمت چیلیز ممکن است در کوتاه مدت در یک محدوده کم نوسان بازی کند.

رشد شدید این ازر دیجیتال، RSI  را به منطقه اشباع خرید در نمودار ۴ ساعته رسانده است; که نشان می دهد امکان اصلاح یا تثبیت قیمت در کوتاه مدت وجود دارد.

اگر قیمت از ۲۰ EMA  به بالا برگردد; نشان می دهد که احساسات مثبت سرمایه گذاران دست نخورده باقی مانده است. پس از آن خریداران دوباره تلاش خواهند کرد تا حرکت به سمت بالا را از سر بگیرند. این دیدگاه صعودی در کوتاه مدت در صورتی که قیمت شکسته شود; و به زیر ۵۰ SMA کاهش یابد، نفی خواهد شد.

 

 

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx