سلسیوس کنترل های “ناکافی” حسابداری و عملیاتی داشت

سلسیوس
  • زمان مطالعه: 5دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 400 نفر

تاریخ بازپس گیری وجوه  برای طلبکاران سلسیوس چه چه زمانی است ؟

بازرس مستقل پرونده ورشکستگی وام دهنده رمزنگاری سلسیوس ادعا کرده است که این شرکت نتوانسته کنترل‌های حسابداری و عملیاتی «کافی» را در مدیریت وجوه مشتریان خود تنظیم کند.

در یک گزارش موقت که در ۱۹ نوامبر منتشر شد، بازرس شوبا پیلای در تحقیقات تعیین شده توسط دادگاه خود در مورد پلتفرم ورشکسته وام دهی ارزهای دیجیتال، مشاهدات واضحی را انجام داد.

یکی از افشاگری‌های اصلی در گزارش پیلای این بود که برنامه «Custody» سلسیوس «بدون کنترل‌های حسابداری و عملیاتی کافی یا زیرساخت‌های فنی» راه‌اندازی شد، که اجازه می‌داد کسری‌ها در کیف پول‌های Custody از سایر دارایی‌های آن تامین شود.

هنگامی که در ۱۵ آوریل راه اندازی شد، برنامه Celsius’ Custody به کاربران اجازه داد تا کوین ها را به عنوان وثیقه وام انتقال، مبادله و استفاده کنند. این شرکت پس از دستور تنظیم‌کننده‌های امنیتی نیوجرسی برای ایجاد محصولی متمایز از محصول «Earn» سلسیوس که پاداش دریافت می‌کند، معرفی شد.

پیلای گفت: این ترکیب کیف پول ها به این معنی است که در حال حاضر عدم اطمینان وجود دارد که در زمان تشکیل پرونده ورشکستگی، کدام دارایی متعلق به مشتری بوده است.گزارش موقت همچنین آنچه را که در نهایت پلتفرم وام دهی را مجبور به توقف برداشت در ۱۲ ژوئن کرد، روشن کرده است.

پیلای گفت که نقطه شکست در ۱۱ ژوئن اتفاق افتاد، زمانی که کیف پول‌های Custody مشتریان با کمبود بودجه مواجه شدند. در ۲۴ ژوئن، این میزان ۲۴ درصد کاهش یافت و به ۵۰.۵ میلیون دلار کمبود بودجه رسید.

این افشاگری در حالی صورت می‌گیرد که هفته گذشته یک پرونده در دادگاه مستقر در نیویورک بیان می‌کند که مشتریان سلسیوس باید تا تاریخ ۳ ژانویه ۲۰۲۳ علیه سلسیوس شکایت کنند تا واجد شرایط توزیع از این پرونده باشند.

با این حال، طبق یک پست توییتر در ۲۰ نوامبر از سوی سلسیوس، مشتریانی که با برنامه‌ریزی سلسیوس برای ادعاهای خود موافق هستند، نیازی به ارائه مدرک ادعا ندارند.

پیلای گفت که برنامه‌های نگهداری و برداشت سلسیوس در کوتاه‌مدت به دنبال «فشار نظارتی شدید» از سوی دفتر اوراق بهادار نیوجرسی، که تحقیقاتی را در مورد اینکه آیا حساب‌های «کسب» سلسیوس مطابق با قوانین اوراق بهادار ایالات متحده در اواسط سال ۲۰۲۱ تشکیل می‌دهند یا نه، ایجاد شد. .

سایر نارسایی‌های حسابداری که در این گزارش برجسته شده‌اند شامل افشای این موضوع است که سلسیوس، که در سال ۲۰۱۷ توسط الکس ماشینسکی و دانیل لئون تأسیس شد، ردیابی ترازنامه خود را تا پس از رویارویی با تنظیم‌کننده‌ها در ماه مه آغاز نکرد. ۲۰۲۱، که سپس از Google Sheets استفاده کرد.

فروپاشی اکوسیستم ترا یکی از عوامل اصلی بود که منجر به مشکلات مالی سلسیوس در ماه می شد. در سال ۲۰۲۲، کوین بومی آن، لونا کلاسیک، سابقاً لونا، و استیبل کوین الگوریتمی شبکه TerraClassicUSD، USTC که قبلاً TerraUSD (UST) بود، از ارزش ۹۸ درصدی سقوط کرد.

سلسیوس همچنین در ۲۰ نوامبر اعلام کرد که تاریخ بعدی دادگاه آن برای ۵ دسامبر برنامه ریزی شده است، جایی که آنها قصد دارند بحث های مربوط به حساب های نگهبانی و انباشته خود را از جمله موارد دیگر پیش ببرند.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx