سقوط FTX و تاثیر آن بر بازار دیفای و NFT

دیفای
  • زمان مطالعه: 4دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 399 نفر

پیامدهای سقوط FTX ویرانگر بوده است و بازار برای ضررهای بیشتر آماده است. اما طبق گزارش اخیر دی‌اپ رادار (DappRadar)، وب۳ همچنان انعطاف پذیر است. خدمات متمرکز در سمت بازنده قرار دارند. با سقوط FTX ، بخش مالی غیرمتمرکز (دیفای) نیز تحت تأثیر قرار گرفته است. اما به نظر می رسد فعالیت کاربران در این بخش به سطح ماه قبل باز می گردد.

فهرست این محتوا

وضعیت دیفای

بر اساس گزارش اخیر دی‌اپ رادار، از ابتدای ماه جاری کل ارزش قفل شده (TVL) در پلتفرم‌های دیفای بیش از ۲۰ درصد و از ۸۳ میلیارد دلار به ۶۵ میلیارد دلار کاهش یافته است. TVL رهبر بازار، اتریوم، از ۵۱ میلیارد دلار در ۱ نوامبر به ۴۱ میلیارد دلار در ۱۳ نوامبر کاهش یافت و کاهش ۱۴ درصدی را نشان داد.

بازده استیک اتر در بزرگترین ارائه دهنده خدمات استیکینگ در شبکه، لیدو، بیش از ۱۰.۶٪ افزایش یافته و به بالاترین میزان ثبت شده خود رسیده است. با این حال، stETH (شکل توکنیزه شده اتر استیک شده در لیدو) پیوند خود را با ETH از دست داد و در حال حاضر در ۰.۹۸۸۳ اتریوم معامله می شود.

کل ارزش قفل شده BNB نیز به سرنوشت مشابهی دچار شد و ۱۴ درصد کاهش یافت و به ۷.۳ میلیارد دلار رسید، در حالی که TVL ترون بیش از ۲۵ درصد کاهش یافت و از ۶.۱ میلیارد دلار به ۴.۶ میلیارد دلار رسید. شبکه های دیگر مانند آوالانچ، پالیگان و آربیتروم نیز به ترتیب ۲۵.۰۶%، ۸.۷۶% و ۱۰.۲۶% کاهش ارزش کل قفل شده را ثبت کردند.

وضعیت NFT ها

دی‌اپ رادار خاطرنشان کرد که حجم کم معاملات در بازار NFT به دلیل عوامل اجتماعی-اقتصادی است. در دو هفته اول نوامبر، تعداد فروش بیش از ۲۴ درصد کاهش یافت. از ابتدای ماه، حجم معاملات NFT در اکثر بلاکچین ها کاهش یافته است. حجم معاملات روزانه NFT اتریوم ۷۳.۷۵ درصد کاهش یافت و از ۱۷ میلیون دلار به ۴.۴ میلیون دلار رسید. حجم معاملات روزانه NFT پالیگان نیز ماه را با حجم معاملات روزانه ۳۰۷۸۳۰ دلار آغاز کرد و تا ۱۳ نوامبر با ۶۷ درصد کاهش به ۱۰۱۳۷۵ دلار رسید. در همان بازه زمانی، حجم معاملات روزانه NFT برای پالیگان نیز از ۲۳۵,۷۹۴ دلار به ۱۱۴,۴۶۵ دلار کاهش یافت.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx