کلاهبرداری ۵۰ میلیون دلاری از سرمایه گذاران هنگ کنگی ارزهای دیجیتال

ارزهای دیجیتال هنگ کنگ
  • زمان مطالعه: 5دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 1022 نفر

سرمایه گذاران هنگ کنگی در سال ۲۰۲۲ حدود ۵۰ میلیون دلار از کلاهبرداری های ارزهای دیجیتال از دست دادند (گزارش)

طبق گزارش‌ها، کلاهبرداری‌های مرتبط با بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال یکی از رایج‌ترین جرایم سایبری در هنگ‌کنگ طی نیمه اول سال ۲۰۲۲ بوده است . همچنین ۲۵ درصد آن مربوط به ارزهای دیجیتال بوده است.

تعداد نگران کننده چنین طرح های کلاهبرداری را می توان با علاقه فزاینده به ارزهای دیجیتال که توسط بسیاری از ساکنان هنگ کنگ نمایش داده می شود توضیح داد. یک تحقیق اخیر این ایالت را به عنوان آماده ترین کشور برای پذیرش ارزهای دیجیتال در سراسر جهان طبقه بندی کرد.

افزایش دوبرابری میزان کلاهبرداری نسبت به سال گذشته

بر اساس گزارش ساوث چاینا مورنینگ پست، ۱۰۶۱۳ حمله سایبری در هنگ کنگ از آغاز ژانویه تا پایان ژوئن سال جاری رخ داده است. ۷۹۸ طرح کلاهبرداری مربوط به ارزهای دیجیتال رخ داده است، که با توجه به مدت مشابه در سال ۲۰۲۱، ۱۰۵ درصد افزایش داشت.

افراد خاطی ۳۸۷.۹ میلیون دلار هنگ کنگ (حدود ۵۰ میلیون دلار) را از شرکت ها و افراد دارای ارزهای دیجیتال مستقر در هنگ کنگ به سرقت برده اند. افزایش قابل توجهی در مقایسه با ۲۱ میلیون دلار سرقت شده در نیمه اول سال ۲۰۲۱.

یکی از این قربانیان زن ۳۰ ساله ای به نام فن بود که یک فروشگاه صرافی در منطقه را مدیریت می کند. چند ماه پیش، او پیامی در واتس اپ از یک فرد ناشناس دریافت کرد که خود را رئیس یک پلتفرم ارز دیجیتال معرفی کرد. این فرد کلاهبردار او را فریب داد تا حدود ۲۸۰۰۰۰ دلار در تتر (USDT) سرمایه گذاری کند.

چهار تراکنش اول برای مبادله تتر به خوبی انجام شد. قربانی ۲.۷ میلیون دلار هنگ کنگ دریافت کرد که شامل پرداختی به او برای خدمات مبادله ای بود که به کلاهبردار ارائه کرد. ماموران اجرای قانون خاطرنشان کردند که در آن مرحله، کلاهبردار اعتماد قربانی را به دست آورد.

با این حال، مدت کوتاهی پس از آن، فرد خاطی به فن توصیه کرد که سود انباشته شده را به یک کیف پول رمزنگاری مشکوک منتقل کند. نیازی به گفتن نیست که او دسترسی به دارایی های خود را از دست داد و کلاهبردار نیز ارتباطش با او را قطع کرد.

پلیس هنگ کنگ همچنین تشخیص داد که کلاهبرداری‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال یکی از سه روش کلاهبرداری برتر در این کشور برای نیمه اول سال ۲۰۲۲ بوده است. دو مورد دیگر، کلاهبرداری‌های پیشنهاد شغلی و فعالیت خرید آنلاین جعلی بودند.

هنگ کنگ از نردبان ارزهای دیجیتال بالا می رود

افزایش سریع کلاهبرداری های مرتبط به رمزارزها در هنگ کنگ می تواند ناشی از افزایش اشتها برای ارزهای دیجیتال باشد که اخیرا ساکنان آن نشان داده اند بسیار به این حوزه علاقه مند هستند. نظرسنجی انجام شده در ماه گذشته نشان داد که هنگ کنگ آماده ترین کشور برای پذیرش رمزارزها در جهان است.

عوامل متعددی از جمله موضع دوستانه دولت نسبت به صنعت ارزهای دیجیتال، تعداد دستگاه های خودپردازهای کریپتویی و علاقه به سرانه این بخش، باعث شده که هنگ کنگ به عنوان آماده ترین کشور در حوزه کریپتو لقب بگیرد.

در این رتبه بندی، اقتصاد پیشرو جهان، ایالات متحده آمریکا در رتبه دوم قرار گرفت. در حالی که قطب مالی اروپا، سوئیس در رتبه سوم قرار دارد.

 

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx