این ۵ ارز دیجیتال را زیر نظر داشته باشید

تحلیل ارزهای دیجیتال
  • زمان مطالعه: 15دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 448 نفر

علیرغم بازار نزولی این ۵ ارز دیجیتال پتانسیل صعودی زیادی دارند

بازارهای سهام ایالات متحده در ۲۶ آگوست به دنبال سخنرانی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، که در آن موضع اقتصاد تهاجمی بانک مرکزی آمریکا را تکرار کرد، سقوط کرد. بیت کوین و بازارهای ارز دیجیتال نیز در ادامه همبستگی خود با بازار سهام، شاهد فروش شدیدی در ۲۶ آگوست بودند.

بیت کوین در این ماه حدود ۱۴ درصد کاهش یافته است که بدترین عملکرد ماه آگوست از سال ۲۰۱۵ است که قیمت آن ۱۸.۶۷ درصد کاهش یافته بود. بر اساس داده‌های گلسنود، این ممکن است خبر بدی برای سرمایه‌گذاران باشد، زیرا ماه سپتامبر از سال ۲۰۱۳ تاکنون یک رکورد مشکوک با میانگین زیان ۶ درصدی دارد.

اگرچه خرید در بازارهای نزولی استراتژی خوبی نیست، معامله‌گران می‌توانند ارزهای دیجیتالی را که عملکرد بهتری از بازار دارند، به دقت زیر نظر داشته باشند، زیرا در صورت هر چرخشی، این ارزها احتمالاً اولین ارزهای دیجیتال هستند که جهش قیمتی دارند. در یک بازار نزولی، معامله گران باید صبور باشند زیرا به احتمال زیاد پس از ثبات بازار فرصت های زیادی برای خرید پیدا می کنند.

سطوح بحرانی برای بیت کوین کدام ها هستند؟ اگر روند عوض شد، چه ارزهای دیجیتالی ممکن است در کوتاه مدت بهتر عمل کنند؟ بیایید ۵ ارز دیجیتال را که در نمودارها قوی به نظر می رسند، مطالعه کنیم.

بیت کوین

بازگشت ضعیف از یک حمایت قوی نشان می دهد که گاوها برای خرید تهاجمی در این سطح حمایتی مردد هستند. گاوها برای چند روز با موفقیت از خط حمایت دفاع کردند اما نتوانستند قیمت را بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۱۸۰۶ دلار) برسانند. این نشان دهنده کمبود تقاضا در سطوح بالاتر است.

خرس‌ها از فرصت استفاده کردند و قیمت را در ۲۶ آگوست به زیر کانال صعودی کشاندند. متحرک نمایی ۲۰ روزه در حال کاهش است و شاخص RSI نزدیک به منطقه اشباع فروش است، که نشان می‌دهد خرس‌ها بازار را قرق کرده اند.

قیمت بیت کوین می تواند به منطقه حمایت قوی بین ۱۸۹۱۰ تا ۱۸۶۲۶ دلار سقوط کند. اگر قیمت از این منطقه بازگردد، گاوها سعی خواهند کرد قیمت را بالاتر از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۲۲۳۴۰ دلار) برسانند. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، بیت کوین می تواند تا ۲۵۲۱۱ دلار افزایش یابد.

در مقابل، اگر قیمت به زیر ۱۸۶۲۶ دلار برسد، این ارز دیجیتال می‌تواند پایین‌ترین قیمت روز ۱۸ ژوئن را در ۱۷۶۲۲ دلار دوباره آزمایش کند. خرس‌ها باید قیمت را به زیر این سطح برسانند تا نشانه های یک ریزش دیگر را به ما نشان دهند.

میانگین‌های متحرک نزولی در نمودار ۴ ساعته نشان می‌دهد که خرس‌ها کنترل بازار را در دست دارند، اما واگرایی مثبت در شاخص قدرت نسبی (RSI) نشان می‌دهد که فشار فروش می‌تواند در حال کاهش باشد.

اولین نشانه قدرت بالا رفتن بالای ۲۰-EMA خواهد بود. اگر این اتفاق بیفتد، بیت کوین می تواند تا میانگین متحرک ۵۰ روزه افزایش یابد. شکست این سطح می‌تواند نشان‌دهنده پایان اصلاح باشد.

در مقابل، اگر قیمت به زیر ۱۹,۸۰۰ دلار برسد، فشار فروش می تواند شتاب بیشتری بگیرد و بیت کوین ممکن است به منطقه ۱۸,۹۱۰ تا ۱۸,۶۲۶ دلار سقوط کند.

ارز دیجیتال پالیگان (متیک)

ارز دیجیتال پالیگان از حمایت قوی خود به بالا برگشته است، که نشان می دهد خریداران به طور تهاجمی از این سطح حمایتی دفاع می کنند. این احتمال ادامه رینج زدن قیمت در این محدوده را برای چند روز دیگر افزایش می دهد. این یکی از دلایل توجه ما روی این آلتکوین است.

خریداران در تلاش هستند تا قیمت را بالاتر از میانگین های متحرک ببرند. اگر آنها بتوانند این کار را بکنند، نشان می دهد که پالیگان می تواند تا مقاومت ۱.۰۵ دلار افزایش یابد. رسیدن به این سطح می تواند باعث ایجاد فشار فروش زیادی شود.

از طرف دیگر، اگر قیمت به زیر میانگین‌های متحرک برسد، نشان می‌دهد که خرس‌ها در رالی ها می‌فروشند. خرس‌ها سپس تلاش خواهند کرد تا قیمت را به زیر سطح حمایت حیاتی در ۰.۷۵ دلار کاهش دهند. اگر آنها موفق شوند، بیت کوین می تواند تا ۰.۶۳ دلار کاهش یابد.

گاوها قیمت را به بالاتر از میانگین های متحرک رسانده اند که این اولین نشانه ای است که فشار فروش ممکن است کاهش یابد. نشانه مثبت دیگر این است که شاخص RSI یک واگرایی مثبت ایجاد کرده است، نشانه ای که ممکن است کنترل بازار را از خرس ها بگیرد.

خریداران تلاش خواهند کرد تا قیمت را به بالای مقاومت ۰.۸۴ دلار برسانند. اگر آنها موفق شوند، پالیگان می تواند تا ۰.۹۱ دلار صعود کند. این سطح ممکن است دوباره به عنوان یک مقاومت قوی عمل کند. برای بی اعتبار کردن این دیدگاه مثبت، خرس ها باید قیمت را به زیر ۰.۷۵ دلار کاهش دهند.

ارز دیجیتال کازماس

کازماس بالاتر از SMA 50 (10.58 دلار) معامله می شود و نزدیک به حمایت روانی در ۱۰ دلار است.

انتظار می رود گاوها از منطقه بین ۱۰ دلار و SMA 50 به شدت دفاع کنند. اگر قیمت از این منطقه به بالا برگردد و به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۱.۳۹ دلار) برسد، نشان دهنده این است که فشار فروش ممکن است در حال کاهش باشد.

 

ارز دیجیتال کازماس می تواند تا مقاومت ۱۲.۵۰ دلار و بعداً به ۱۳.۴۵ دلار افزایش یابد. شکست این سطح می تواند نشان دهد که روند نزولی ممکن است پایان یافته باشد.

برخلاف این فرض، اگر قیمت کاهش یابد و به زیر ناحیه حمایت سقوط کند، می‌تواند اصلاح عمیق‌تری را آغاز کند. سپس می تواند تا ۸.۵۰ دلار کاهش یابد.

اندیکاتور EMA-20 نمودار ۴ ساعته به سمت پایین حرکت کرده است و RSI در محدوده منفی قرار دارد، که نشان می‌دهد خرس‌ها در کوتاه مدت برتری خواهند داشت. فروشندگان باید برای به چالش کشیدن حمایت روانی در ۱۰ دلار، قیمت را زیر خط روند صعودی پایین بیاورند و حفظ کنند.

برعکس، اگر قیمت از خط روند صعودی برگشت، نشان می‌دهد که گاوها مانند موارد قبلی، در این سطوح اقدام به خرید می کنند. خریداران باید قیمت را بالاتر از میانگین های متحرک بالا ببرند تا درهای رالی احتمالی به سمت ۱۲.۵۰ دلار باز شود.

مونرو

مونرو به این لیست راه پیدا کرده است زیرا بالاتر از حمایت کلیدی خود در ۱۴۲ دلار است. این نشان می دهد که سطوح پایین تر در حال جذب خریداران هستند.

اگر گاوها قیمت را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۵۳ دلار) برسانند، نشان می دهد که ممکن است اصلاح به پایان رسیده باشد. قیمت مونرو در صورتی که گاوها قیمت را بالاتر از مقاومت ۱۵۸ دلار برسانند، می‌توانند شتاب بیشتری بگیرند. اگر این اتفاق بیفتد، مونرو می تواند تا ۱۷۴ دلار افزایش یابد. گاوها باید این مانع را برطرف کنند تا نشان دهنده از سرگیری حرکت صعودی باشد.

اگر قیمت کاهش یابد و به زیر سطح حمایت کلیدی ۱۴۲ دلار برسد، این دیدگاه مثبت می تواند در کوتاه مدت باطل شود. اگر این اتفاق بیفتد، مونرو می تواند به ۱۳۲ دلار و بعداً به ۱۱۷ دلار کاهش یابد. شیب نزولی متحرک نمایی ۲۰ روزه و RSI در محدوده منفی نشان می دهد که خرس ها برتری خفیفی دارند.

خریداران در تلاش هستند تا قیمت را به بالای ۲۰ EMA  برسانند. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، مونرو می تواند به میانگین متحرک ۵۰ روزه برسد، که ممکن است دوباره به عنوان یک مقاومت قوی عمل کند. اگر گاوها این مقاومت را بشکنند، مونرو می تواند تا ۱۵۸ دلار افزایش یابد. شکست و بسته شدن کندل روزانه بالاتر از این مقاومت نشان دهنده تغییر در روند کوتاه مدت خواهد بود.

برعکس، اگر قیمت میانگین نمایی ۲۰ روزه  کاهش یابد، نشان می‌دهد که خرس‌ها در رالی‌های کوچک می‌فروشند. این ازر دیجیتال پس از آن می تواند تا حمایت کلیدی خود در ۱۴۲ دلار کاهش یابد. اگر این حمایت بشکند، شروع یک اصلاح عمیق تر را نشان می دهد.

چیلیز

چیلیز (CHZ) برای سومین هفته متوالی در این فهرست قرار دارد. به این دلیل که حتی پس از اصلاحات اخیر، همچنان در یک روند صعودی قرار دارد.

خریداران قیمت را به بالای مقاومت ۰.۲۶ دلار در ۲۳ و ۲۴ آگوست رساندند، اما نتوانستند سطوح بالاتر را که از با کندل هایی با دنبال های بلند قابل مشاهده هستند، حفظ کنند. این ممکن است معامله گران کوتاه مدت را وسوسه کند تا سیو سود کنند. این موضوع قیمت این ارز دیجیتال را تا سطح ۰.۲۰ دلار کاهش داد، که درست بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۰.۲۰ دلار) است.

خریدارن در این کف شروع به خرید کردند و در تلاش هستند تا حرکت صعودی خود را به سمت مقاومت ۰.۲۶ دلار از سر بگیرند. گاوها باید این مقاومت را بشکنند تا درهای رالی احتمالی به ۰.۳۳ دلار باز شود.

افزایش میانگین متحرک نشان دهنده مزیت برای خریداران است، اما واگرایی منفی در RSI نشان می دهد که حرکت صعودی ممکن است ضعیف شود. اگر قیمت کاهش یابد و به زیر متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد، به نفع خرس ها خواهد بود. سپس این ازر دیجیتال می تواند تا میانگین متحرک ۵۰ روزه (۰.۱۵ دلار) کاهش یابد.

اندیکاتور EMA-20 در نمودار ۴ ساعته در حال صاف شدن است و RSI نزدیک به نقطه میانی در نوسان است که نشان دهنده تعادل بین خریداران و فروشندگان است. این می تواند قیمت چیلیز را برای مدتی بین ۰.۲۰ تا ۰.۲۶ دلار حفظ کند.

اگر خریداران قیمت را بالای ۰.۲۶ دلار یا زیر ۰.۲۰ دلار فشار دهند و حفظ کنند، حرکت روند بعدی می تواند آغاز شود. تا آن زمان، خریداران احتمالاً در ریزش ها تا سطح حمایت با قیمت ۰.۲۰ دلار خریداری کرده و در نزدیکی مقاومت با قیمت ۰.۲۶ دلار به فروش خواهند رساند. معامله در داخل این محدوده احتمالاً بی ثبات و تصادفی باقی می ماند.

 

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

 

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx