مشکلات فنی سولانا پس از گذشت ۲۴ ساعت رفع شد

سولانا
  • زمان مطالعه: 3دقیقه
  • دیدگاه ها ‏ ۲ دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 468 نفر

سولانا پس از یک مشکل فنی بزرگ که باعث اختلال در عملکرد شبکه شد بازگشته و بدون مشکل به کار خود ادامه می‌دهد. این نقص باعث شد که کاربران نتوانند تراکنش ها را در شبکه اصلی تکمیل کنند.

به نظر می رسد این مشکل در ساعات اولیه ۲۵ فوریه آغاز شده است. در آن زمان، سولانا ارتقاء شبکه‌ای را تکمیل کرده بود. با این حال، با کاهش قابل توجهی در سرعت تراکنش‌ها، مشکلات شروع شد. اکانت توییتری Solana Status تأیید کرد که ارتقاء از ۱.۱۳ به ۱.۱۴ باعث مشکلات نهایی شدن بلوک در شبکه شده است. در همین حال، تلاش اولیه برای راه اندازی مجدد شبکه ناموفق بود زیرا اعتبار سنج ها مجبور شدند راه اندازی مجدد را متوقف کنند. با وجود اینکه اطلاعات کافی وجود نداشت، در نهایت مشکل برطرف شد. در این مدت، کاربران سولانا نمی‌توانستند تراکنش‌ها را پردازش کنند یا دارایی‌های خود را روی پلتفرم جابجا کنند.

گزارش حادثه در صفحه سولانا استاتوس با عنوان “بی ثباتی خوشه‌ها” یا در اصطلاح تخصصی “cluster instability” است. طبق این صفحه، انجمن سولانا برنامه را در حدود ساعت ۰۱:۲۸ UTC در ۲۶ فوریه راه اندازی مجدد کرد.

مسائل مکرر شبکه سولانا

اگرچه این مشکل فنی منجر به قطعی کامل نشد، اما بسیاری از قطعی‌های شبکه سولانا در را گذشته یادآوری کرد. تنها در سال ۲۰۲۲، این شبکه به دلایل مختلف دچار قطعی های متعددی شد. در اوایل سال جاری، نقاط پایانی فراخوان رویه از راه دور (RPC) توسط بنیاد سولانا به دلیل وجود یک اشکال آفلاین شدند.

در همین حال، علاقه مندان به سولانا خاطرنشان کردند که مسئله فنی اخیر سطح «تمرکززدایی» آن را نشان می دهد. Chorus One ارائه‌دهنده راه‌حل‌های استیکینگ گفت که اعتبارسنج‌ها در مورد اینکه چه نسخه‌ای را اجرا کنیم، بحث کردند و افزود که «بدون همه این بحث‌ها، ما ظرف یک ساعت به عقب برمی‌گردیم. اما، هر تصمیمی که در این مسیر وجود دارد – اینکه آیا کاهش رتبه، راه‌اندازی مجدد، زمان تغییر از رویکرد کاهش به رویکرد راه‌اندازی مجدد – مورد بحث است. رای گیری اتفاق می افتد. ما در نهایت به جای ۱ ساعت، ۸ تا ۱۰ ساعت برای بهبود شبکه وقت می گیریم.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏ ۲ دیدگاه
5 1 دیدگاه
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

2 دیدکاه های این نوشته
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها رای بیشتر
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
هادی
هادی
6 ماه ها قبل

سلام خسته نباشید،من حدودا یکماه پیش مقداری ارز واکن را از تراست ولت به بایننس منتقل کردم،تراکنش انجام شد تحت شبکه سولانا ،آدرس و ممو همه درست انجام شده،ولی مقدار واریزی در بایننس موحود نیست،و چند بار با پشتیبانی تراست ولت و بایننس تماس گرفتم اما پاسخی که مشکلم حل بشه دریافت نکردم،وقتی تراکنش رو بررسی میکنم یک کد هش با عنوان previous block hash ارائه شده،آیا امکان بازیابی توکن ها وحود داره؟ممنون میشم پاسخ بدین

تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

2
0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx