گالا (GALA) چیست؟

معرفی گالا گیمز
  • زمان مطالعه: 12دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 639 نفر

معرفی گالا گیمز

گالا گیمز یک پلتفرم بازی بلاک چینی است که به بازیکنان اجازه می‌دهد تا از طریق گیم‌پلی، ارزهای دیجیتال و NFT بدست بیاورند. گالا گیمز (Gala Games) یک پلتفرم بازی برای کسب درآمد مبتنی بر بلاک چین است که به بازیکنان با دارایی های دیجیتالی برای دستاوردهای درون بازی پاداش می دهد. گالا گیمز به یک نقص بزرگ که بازیکنان بازی‌های ویدیویی در گذشته با آن دست و پنجه نرم می‌کردند، می‌پردازد; توانایی در اختیار گرفتن آیتم‌ها به‌دست‌آمده از طریق گیم‌پلی.

پلتفرم گالا گیمز

پلتفرم گالا گیمز شامل استراتژی بی‌درنگ(RTS)، عرصه نبرد آنلاین چند نفره(MOBA)، عناوین بازی نقش آفرینی (RPG) و موارد دیگر است. در حالی که گیم پلی بین عناوین به طور قابل توجهی متفاوت است، هر کدام با ارزهای دیجیتال از جمله ارز دیجیتال گالا (GALA) و NFTها به بازیکنان پاداش می دهند.
راهبرد بی‌درنگ یا استراتژیک بی‌درنگ (RTS): سبکی از بازی راهبردی است که تغییرات در بازی به صورت لحظه به لحظه و بدون توقف اعمال می‌شوند.

عرصه نبرد آنلاین چند نفره (MOBA): در این سبک از بازی بازیکنان به تیم‌های مختلفی تقسیم می‌شوند. آن‌ها مسابقاتی را انجام می‌دهند که به طور متوسط بین ۳۰ دقیقه تا ۱ ساعت طول می‌کشد.

عناوین بازی نقش آفرینی (RPG): بازی نقش‌آفرینی (به انگلیسی: Role-playing game ) که اغلب به صورت مخفف RPG نوشته می‌شود، بازی است که در آن گیمر نقش یک شخصیت خیالی (و بعضاً حقیقی) را به عهده گرفته و با آن به انجام بازی می‌پردازد و عملکرد شخصیت در بازی را بر اساس صفات شخصیتی خود تعیین می‌کند.

گالا گیمز بر روی بلاک چین اتریوم اجرا می شود. با این حال، این پلتفرم همچنین با شبکه پالیگان همکاری می‌کند و با موفقیت بوسیله پل بلاک چینی p.Network به زنجیره BNB متصل شده است که به بازیکنان این امکان را می دهد تا توکن های خود را با هزینه کم ارسال و معامله کنند. توکن اصلی گالا گیمز، گالا (GALA) است، یک توکن ERC-20 که برای خریدهای درون بازی و به عنوان وسیله ای برای تبادل بین شرکت کنندگانی که در اکوسیستم گالا گیمز تعامل دارند استفاده می شود. اگرچه گالا گیمز بر روی شبکه اتریوم اجرا می‌شود، تیم برنامه‌های خود را برای راه‌اندازی بلاک چین مستقل خود به نام Project GYRI با پشتیبانی از توکن گالا اعلام کرده است. ارز دیجیتال گالا به عنوان وسیله مبادله عمل می کند و به دارندگان توکن اجازه می دهد برای خرید اقلام مختلف از آن استفاده کنند و ارزش را به صورت همتا به همتا در اکوسیستم پلتفرم منتقل کنند.

بنیانگذاران گالا گیمز

اریک شیرمایر و مایکل مک کارتی  گالا گیمز را در سال ۲۰۱۹ ایجاد کردند. شیرمایر، مدیر عامل گالا گیمز، قبل از پیوستن به فضای بلاک چین و ارزهای دیجیتال، به طور گسترده در زمینه بازی‌های دیجیتال کار کرده بود. تجربه فنی شیرمایر به اوایل دهه ۲۰۰۰ بازمی‌گردد، زمانی که او به تأسیس Myspace، اولین پلتفرم رسانه اجتماعی برای دستیابی به دسترسی جهانی کمک کرد. در سال ۲۰۰۷، او یکی از بنیانگذاران و رهبر Zynga، شرکت توسعه بازی های اجتماعی Zynga Poker،Farmville  و Farmville II بود. او بعداً به عنوان سرمایه گذار و مشاور به Bee Cave Games پیوست.

مک کارتی، رئیس بازی‌های گالا گیمز، بیش از ۲۰ سال تجربه در صنعت بازی دارد. او قبل از پیوستن به شیرمایر در Zynga، جایی که او به عنوان مدیر خلاق خدمت می کرد، سمت های رهبری را در Interplay Entertainment و Troika Games داشت. مک کارتی همچنین بنیانگذار سینمای کاربردی است. در دسامبر ۲۰۲۱، گالاگیمز  با C² Ventures همکاری کرد تا یک صندوق ۱۰۰ میلیون دلاری را برای تسریع توسعه بازی های بلاک چین راه اندازی کند. صندوق مشترک برای توسعه دهندگان بازی و پروژه های جدید بازی مبتنی بر بلاک چین در نظر گرفته شده است.

توکن‌های گالا به صورت روزانه طبق برنامه نصف کردن سالانه توزیع می‌شوند با هر سال جدید، تعداد توکن‌های توزیع شده روزانه به نصف کاهش می‌یابد. این توکن ها به طور مساوی بین اپراتورهای نودهای شبکه پلتفرم می شوند.

گالا گیمز چگونه کار می کند؟

گالا گیمز انواع بازی‌های بلاک چین را ارائه می‌کند که هم توسط استودیوی داخلی و هم توسط شرکای خارجی مانند Ember Entertainment، Kung Fu Factory، GAMEDIA، Certain Affinity  و ۲۲cans  توسعه یافته‌اند. گالا گیمز برای ارائه بازی‌های P2E (بازی برای کسب درآمد) از موازد زیر استفاده کنید:

نودهای گالا

یک شبکه توزیع شده از رایانه ها به جای یک سرور متمرکز، گالا گیمز را اداره می کند. این شرکت‌کنندگان که به آنها نود گفته می‌شود، منابع محاسباتی را در ازای دریافت پاداش به شبکه غیرمتمرکز بازی گالا گیمز ارائه می‌کنند. اپراتورهای یک نود برای ایمن کردن پلتفرم از رفتارهای کلاهبرداری یا مخرب، اعتبارسنجی تراکنش ها و تولید ارز دیجیتال گالا استفاده می‌شوند. نودها به صورت دوره ای در ازای تلاش محاسباتی خود با توکن های گالا و NFT های منحصر به فرد پاداش می گیرند. نودها می توانند در مورد پیشنهادات جامعه رای دهند و به توسعه اکوسیستم کمک کنند. برای تبدیل شدن به یک نود به وثیقه گذاشتن مقدار مشخصی از توکن‌های گالا نیاز است.

اکوسیستم Gala Games

گالا گیمز بازی‌های متنوعی را ارائه می‌دهد که همچنان میلیون‌ها بازیکن را به این پلتفرم جذب کرده است. بازی های محبوب عبارتند از:

Town Star: این بازی به عنوان اولین بازی گالا گیمز معرفی شد. بازیکنان برای جمع آوری اجزای ضروری یک شهر فعال، مانند آب، محصولات زراعی و امکانات ذخیره سازی با هم رقابت می کنند. برندگان سهمی از جوایز هفتگی دریافت می کنند.

بازی Town Star گالا گیمز

Mirandus: یک بازی ویدئویی نقش آفرینی فانتزی که در آن بازیکنان با هیولاها مبارزه می کنند، سرزمین‌های را توسعه می دهند و برای دستاوردهای درون بازی خود جوایزی کسب می کنند.

Spider Tanks:  یک بازی چندنفره آنلاین که در آن بازیکنان با استفاده از سلاح‌های مختلف در محدوده‌ای از نقشه‌ها با هم می‌جنگند.

Fortitude: یک بازی دفاعی بازیکن در مقابل بازیکن (PvP) که در آن بازیکنان استراتژی های مختلفی را برای حمله به دهکده های بازیکنان دیگر و دفاع از روستای خود اعمال می کنند.

Echoes of Empire: یک بازی استراتژی علمی تخیلی که در آن بازیکنان بر سر منابع کمیاب توزیع شده در سراسر جهان با هم مبارزه می کنند.

گالا گیمز با استفاده از برنامه p.Network Bridge برای اتصال توکن های خود به BNBچین، خود را از پلتفرم های رقیب متمایز می کند. به این ترتیب، توکن‌های گالا با استاندارد توکن BEP-20 مطابقت دارند که هزینه‌های مربوط به استفاده یا تراکنش GALA در پلتفرم بازی‌های گالا را کاهش می‌دهد.

سیستم اجماع سه گانه گالا

نودهای گالا گیمز به سه دسته که یکپارچگی شبکه را حفظ می کنند. آنها با هم چیزی را تشکیل می دهند که شرکت آن را سیستم گره اثبات سه گانه می نامد.

اثبات کار

گره های موسس مسئول اجماع اثبات کار (PoW) هستند. اینها نودهای اصلی شبکه هستند که بر روی ۵۰۰۰۰ NFT کاملاً مالکیتی ساخته شده اند. نودهای موسس شامل کاربرانی هستند که حامیان اولیه شبکه بودند و NFT‌ها را از عناوین بازی جدید با توکن‌های گالا که به مجوز نودهای آنها اختصاص داده شده بود دریافت کردند.

اثبات سهام

نودهایی که با مکانیسم اثبات سهام  کار می‌کنند، کاربرانی هستند که برای پشتیبانی از قراردادهای هوشمند بازی‌های خاص پاداش دریافت می‌کنند.

اثبات ذخیره سازی

نودهایی که با مکانیسم اثبات ذخیره سازی کار می‌کنند، نودهای رایگانی هستند که اجازه می‌دهند بازی‌ها روی سیستم نود میزبانی شوند و وابستگی به پلتفرم‌های هاست مانند آمازون را از بین می‌برند.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx