تحلیل تکنیکال قیمت تزوس (XTZ)

تحلیل تزوس
  • زمان مطالعه: 5دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 501 نفر

ادامه حرکت صعودی در صورت شکست سطح ۱.۶۶ دلاری

تزوس (XTZ) در ماه گذشته عملکرد مناسبی داشته است. هم قیمت بیت کوین و قیمت تزوس (XTZ)  در ماه جولای حدود ۲۵ درصد سود ثبت کردند. این موضوع دو چیز را برجسته می کند. یکی همبستگی نسبتا مثبت بین بیت کوین و اکثر آلتکوین های بزرگتر در بازار. مورد دوم عدم اعتقاد احتمالی به صعود بیشتر نسبت به بیت کوین در میان گاوهای تزوس (XTZ) است. در یک ماه گذشته که اتریوم ۷۰ درصد افزایش یافت، تزوس تنها توانست به اندازه پیشروی بیت کوین افزایش یابد. آیا ممکن است تزوس یک حرکت صعودی دیگر را تجربه کند؟

نمودار ۱۲ ساعته قیمت تزوس (XTZ)

در نمودار ۱۲ ساعته، مجموعه ای از کف های بالاتری که قیمت تزوس (XTZ) از اواسط ژوئن تشکیل داده است، قابل مشاهده بود. روند نزولی از آوریل نیز مشهود است. تزوس (XTZ) پس از عبور از سطح مقاومت قبلی که روی ۱.۶۶ دلاربود، یک حالت صعودی به خود گرفته است. با این حال، این بدان معنا نیست که قیمت تزوس (XTZ) همچنان می تواند به اوج های قبلی خود صعود کند.

دو مقاومت در ۱.۹۲ دلار و ۲.۱۵ دلار در نمودار برجسته شده است، و به احتمال زیاد این سطوح موانعی سرسخت دربرابر گاوهای بیت کوین هستند. شاخص قدرت نسبی (RSI) در طول ماه جولای از ۴۵ به ۶۵ رسیده است. در زمان نگارش این مقاله،RSI در ۶۲ و بالاتر از منطقه خنثی ۵۰ قرار داشته است، که نشان دهنده روند صعودی برای این ارز است.

نمودار ۴ ساعته قیمت تزوس (XTZ)

افت قیمت تزوس (XTZ) از ۲.۳۶ دلار به ۱.۱۹۵ دلار در ژوئن برای ترسیم سطوح اصلاحی فیبوناچی (زرد) مورد استفاده قرار گرفته است. سطح ۳۸.۲% در ۱.۶۴ دلار قرار دارد که نزدیک به سطح مقاومت مهم ۱.۶۶ است. یک پولبک به خط ۳۸.۲% می تواند منجر به افزایش قیمت تا سطوح ۶۱.۸%-۷۸.۶% برسد.

در صورت صعود قیمت تزوس (XTZ) ، اولین مقاومت کلیدی ۱.۹۲ دلار خواهد بود. مقاومت بعدی بر سر راه تزوس (XTZ) خط ۷۸.۶% فیبوناچی است که با مقاومت استاتیک روی ۲.۱۶ دلار یک منطقه مقاومتی قوی را برای تزوس تشکیل داده است.

بنابراین، اگر بیت کوین بتواند از ۲۴,۵۰۰ دلار عبور کند و به ۲۶ هزار دلار برسد، می توان انتظار داشت که تزوس (XTZ) به سمت این سطوح مقاومتی حرکت کند.

در نمودار چهار ساعته نیز، شاخص قدرت نسبی (RSI) با صعود به بالای سطح خنثی ۵۰ گارد صعودی به خود گرفته است. با این حال، مشاهده شده است که RSI در هفته های گذشته نتوانسته خود را بالای سطح خنثی ۵۰ نگه دارد. از این رو، اگرچه قیمت حالت صعودی به خود گرفته است، اما خریداران به طور قابل توجه ای از این حرکات حمایت نمی کنند.

میانگین متحرک واگرایی همگرایی (MACD) نیز در چند روز گذشته به بالای خط صفر صعود کرد; تا یک تایید دیگر بر حرکت صعودی قیمت تزوس (XTZ) باشد. شاخص OBV  نیز در ماه گذشته یک کف را تشکیل داد تا حجم خرید قوی را نشان دهد.

نتیجه

وجود خرید قوی، در کنار حرکت به بالای ۱.۶۶ دلار; به این معنی بود که قیمت تزوس (XTZ) پتانسیل صعود دیگری را دارا است. با این حال، بیت کوین به سطوح مقاومتی خود در ۲۴.۲ تا ۲۴.۵ هزار دلار; و همچنین ۲۶ هزار دلار نزدیک شده است. ریجکت شدن از این سطوح قیمتی می تواند; منجر به ایجاد موجی از فروش در سراسر بازار شود و تزوس نیز مانند سایر ارزهای دیجیتال; از این کاهش بی نصیب نخواهد ماند.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx