بنیانگذاران اتریوم به کلاهبرداری متهم شدند

کلاهبرداری اتریوم
  • زمان مطالعه: ۳دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 432 نفر

یک منبع آگاه ادعا کرده که کلاهبرداری بنیانگذاران اتریوم بسیار بزرگتر از کلاهبرداری صرافی FTX است.

استیون نرایوف، وکیل و مشاور سابق اتریوم، در یک پست X (توییتر سابق)، ادعاهای تکان‌دهنده‌ای را در مورد اتریوم منتشر کرده است. این وکیل که به دلیل کار کردن در پروژه اتریوم، به اطلاعات دسته اول از اتریوم دسترسی داشته، ادعاهای جنجال‌برانگیزی در مورد اقدامات ویتالیک بوترین و جوزف لوبین، بنیانگذاران اتریوم مطرح کرده است.

به گفته نرایوف، بنیانگذاران اتریوم فعالیت‌های کلاهبردارانه بسیاری را در بلاکچین اتریوم سازماندهی کرده‌اند که از ابعاد اقدامات انجام شده توسط مدیرعامل سابق و بنیانگذار FTX، سم بنکمن فرید (SBF)، بسیار فراتر است.

اتریوم

نرایوف گفته است: “اتریوم یک فیل فریبکاری است که در معرض دید است و ۱۰۰۰ برابر بزرگتر از SBF است.”

پرونده FTX که حدود یک سال است در تیتر اخبار قرار دارد، یکی از مهمترین پرونده های کلاهبرداری در دنیای کریپتو بود که منجر به خسارت مالی فراوانی به بسیاری از سرمایه گذاران شد. حدود ۸ میلیارد دلار از وجوه مشتریان در حساب های FTX اختلاس شد و میلیون ها دلار به یک شرکت تابعه، آلامدا ریسرچ (Alameda Research) متعلق به SBF منتقل شد.

بنیانگذار FTX به تازگی در روز پنجشنبه در تمام هفت مورد اتهام کلاهبرداری و توطئه مجرم شناخته شد. SBF ممکن است که تمام عمر خود را در حبس را بگذراند.

با این حال، نرایوف هیچ مدرک ملموسی برای اثبات ادعاهای خود ارائه نکرده است. اما این اولین بار نیست که این وکیل با چنین اتهاماتی به بنیانگذاران اتریوم حمله می‌کند. پیشتر در ماه سپتامبر، مشاور سابق اتریوم، ویتالیک بوترین و پدرش (دیمیتری بوترین) را مورد حملات لفظی قرار داده بود.

کلاهبرداری در اتریوم با مقامات آمریکایی مرتبط است

پس از اظهارات خود مبنی بر اینکه اتریوم در طرح های کلاهبرداری بزرگتر از مورد FTX درگیر است، استیون نرایوف فاش کرد که جوزف لوبین و ویتالیک بوترین با مقامات فاسد دولت آمریکا در برخی از بالاترین آژانس های فدرال همکاری می کنند.

اتریوم کلاهبرداری

این مشاور سابق به چهره‌های دولتی برجسته‌ای اشاره کرد که اتریوم ممکن است معاملات پنهانی با آن ها داشته باشد، از جمله رئیس فعلی کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)، گری گنسلر، و همچنین رئیس سابق SEC، جی کلیتون.

طبق ادعاهای نرایوف، فساد اتریوم عمیق و زیاد است و به این پلتفرم اجازه می‌دهد مزیت های رقابتی ناعادلانه‌ای در فضای کریپتو داشته باشد. این ادعاها که هنوز تأیید نشده‌اند، سوالات و نگرانی‌هایی را در میان بسیاری از اعضای جامعه کریپتو ایجاد کرده‌اند.

نتیجه گیری

ادعاهای استیون نرایوف علیه بنیانگذاران اتریوم، ویتالیک بوترین و جوزف لوبین، بسیار جدی هستند. اگر این ادعاها درست باشد، نشان می‌دهد که بنای اتریوم بر پایه فریب و فساد بوده است.

با این حال، مهم است به یاد داشته باشیم که این ادعاها هنوز ثابت نشده‌‌اند. نرایوف هیچ مدرک ملموسی برای حمایت از ادعاهای خود ارائه نکرده است. جامعه کریپتو باید منتظر تحقیقات بیشتر در مورد این ادعاها بماند. اگر ادعاهای نرایوف درست باشد، این موضوع می‌تواند ضربه بسیار مهلکی به صنعت کریپتو وارد کند.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
5 1 دیدگاه
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx