ویتالیک بوترین می‌گوید ریپل متمرکز است!

ویتالیک بوترین
  • زمان مطالعه: 3دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 400 نفر

ویتالیک بوترین این بار به سراغ ریپل آمده و ادعا می‌کند که با توجه به ساختار و توکنومیک رمزارز XRP، این شبکه کاملا متمرکز است.

در مصاحبه اخیر با بنکلس (Bankless)، بوترین اظهار داشت که ریپل “هنوز کاملا متمرکز است”، درحالی که شرکت ریپل ادعا می‌کند به دنبال انتقادات جامعه کریپتو، غیرمتمرکز تر شده است. او ادامه داد:

«یک پروژه در فضای کریپتو باید نوعی ساختار داده زنجیره ای در جایی داشته باشد!»

خالق اتریوم همچنین گفت که شرکت ریپل هنوز به دلیل اظهارات خود به دولت ایالات متحده مبنی بر اینکه کشور چین، اتریوم (ETH) و بیت کوین (BTC) را کنترل می کند، عذرخواهی نکرده است. نظرات بوترین واکنش دیوید شوارتز، مدیر ارشد فناوری ریپل را به همراه داشت. شوارتز در توییتر نوشت که بوترین «هنوز نمی‌فهمد، یا وانمود می‌کند که نمی‌فهمد، که ریپل یک شرکت است و XRP یک دارایی دیجیتال.»

ویتالیک بوترین از جمله منتقدانی است که استدلال می کند؛ کنترل بیش از حد Ripple Labs (شرکت سازنده رمزارز ریپل) بر روی XRP به متمرکز بودن آن اشاره دارد. پس از اینکه ریپل گفت اتریوم و بیت کوین دارایی های تحت کنترل چین هستند، بوترین پاسخ داد که XRP به دلیل چنین ادعاهای وحشیانه‌ای، حق محافظت از جامعه کریپتو را از دست داده است.

ادعای عدم تمرکز ریپل

در گذشته، کاربران از روشی که آزمایشگاه‌های ریپل توکن XRP را کنترل می‌کنند، انتقاد می‌کردند و حتی برخی شرکت ریپل و رمزارز ریپل را با یکدیگر اشتباه می‌گرفتند. این شرکت توضیح داد که ریپل یک پلتفرم پرداخت دارایی دیجیتال است که از فناوری بلاکچین برای مؤسسات بهره می‌برد، در حالی که XRP، توکن بومی XRP Ledger (XRPL) است.

این شرکت برای نشان دادن تمرکززدایی خود، داده هایی را منتشر کرده است که نشان می دهد تنها ۴ مورد از ۱۳۰ اعتبارسنج XRPL را کنترل می کند. ریپل در اوایل سال جاری اعلام کرد که XRPL “بر اساس یک مکانیسم ذاتا غیرمتمرکز و دموکراتیک است که هیچ یک از طرفین نمی توانند آن را کنترل کنند.”

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx