شبکه MultiversX چیست و به‌روزرسانی Altair چه تاثیری بر قیمت رمزارز EGLD دارد؟

مولتی ورس اکس
  • زمان مطالعه: 9دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 914 نفر

 در دنیای امروزی، تکنولوژی بلاکچین و رمزارزها به سرعت در حال گسترش و تغییر شکل است. این پدیده به شدت در سال‌های گذشته رشد کرده است و زمینه‌های فعالیت مختلفی مانند متاورس و هوش مصنوعی نیز به این دنیا اضافه شده است. با توجه به این رشد، شرکت Elrond Network در سال ۲۰۱۷ تأسیس شد و با هدف ارائه یک پلتفرم بلاکچینی با سرعت و قابلیت‌های بالا به رقابت با دیگر شبکه‌های بزرگ مانند اتریوم و بیت کوین پرداخت. اگر از فعالان قدیمی‌تر بازار باشید احتمالاً نام الروند را شنیده‌اید. این شبکه با ارائه رمزارز بومی خود به نام EGLD در سال ۲۰۱۷ سروصدای زیادی کرد. الروند در سال ۲۰۲۲ زمینه کاری خود را تغییر داد و به سوی فضای متاورس متمایل شد. به دنبال این تغییر زمینه، نام پروژه به MultiversX تغییر یافت که در این مقاله به صحبت درباره آن و به‌روزرسانی پیش رو این شبکه می‌پردازیم.

 شبکه MultiversX چیست؟

 مولتی ورس اکس (MultiversX) یک پروتکل بلاک چین لایه ۱ است که از شاردینگ استفاده می‌کند. این پروژه خود را به عنوان یک اکوسیستم فناوری برای مولتی ورس (فضایی چندجانبه متاورسی) توصیف می‌کند. EGLD یا طلای الکترونیکی، توکن بومی مولتی ورس است. این توکن به عنوان وسیله‌ای برای تبادل بین کاربران پلتفرم و اعتباردهندگان عمل می‌کند.

 EGLD برای پرداخت هزینه تراکنش‌های شبکه و استقرار قراردادهای هوشمند، پروتکل ها و dApp ها بر روی پلت فرم استفاده می‌شود. EGLD همچنین به عنوان یک توکن حاکمیتی عمل می‌کند و به دارندگان این امکان را می‌دهد تا در مورد تصمیمات شبکه رأی دهند. MultiversX از مکانیزم اجماع اثبات سهام ایمن (sPoS) برای اعتبارسنجی تراکنش‌ها استفاده می‌کند.

مولتی ورس اکس Altair

 شبکه اصلی MultiversX در جولای ۲۰۲۰ راه اندازی شد و در پایان سال ۲۰۲۲ از Elrond به MultiversX تغییر نام داد.

 شبکه مولتی ورس اکس چگونه کار می‌کند؟

 شبکه MultiversX از تکنولوژی شاردینگ انطباقی استفاده می‌کند تا تراکنش‌ها و داده‌های شبکه را به‌صورت موازی پردازش کند. شاردینگ عملکرد این بلاکچین را به نحوی افزایش می‌دهد که با افزایش تعداد نودها، شبکه مقیاس‌پذیرتر و قابل اطمینان‌تر می‌شود. الگوریتم اثبات سهام امن (sPoS) در این شبکه به‌کار گرفته می‌شود که با استیکینگ یا سپرده‌گذاری توکن EGLD، کاربران می‌توانند در فرایند تأیید تراکنش‌ها و تأمین امنیت شبکه شرکت کنند و پاداش خود را با توکن EGLD دریافت کنند.

 با این روش، کاربران به‌راحتی می‌توانند در فرایند تأیید تراکنش‌ها و تأمین امنیت شبکه شرکت کنند و به‌عنوان انگیزه برای مشارکت، پاداش دریافت کنند. همچنین، با استفاده از تکنولوژی شاردینگ، شبکه MultiversX به‌صورت قابل اطمینان و با دقت بالا عمل می‌کند و توانایی پردازش بیش از ۱۰۰ هزار تراکنش در ثانیه را داراست.

 به‌روزرسانی Altair مولتی ورس اکس

 تیم مولتی ورس اکس یک برنامه جامع برای شبکه و پیشرفت آن دارد که طبق نقشه راه شامل ۴ به‌روزرسانی به ترتیب زیر می‌باشد:

  • Altair (v. 1.5.0)
  • Sirius (v. 1.6.0)
  • Vega (v. 1.7.0)
  • Andromeda (v. 1.8.0)
MultiversX مولتی ورس اکس

برنامه به‌روزرسانی‌های شبکه مولتی ورس اکس

به‌روزرسانی پیش رو آلت ایر (Altair) نام دارد. در واقع این به‌روزرسانی تمرکز بیشتری بر امنیت شبکه و کاربران دارد. این ارتقا دو مفهوم جدید مانند حساب‌های محافظت شده (guarded accounts) و تراکنش‌های محافظت شده (guarded transactions) را به ارمغان می‌آورد.

 یکی از دردسرهای فعلی بازار و صنعت کریپتو حملات فیشینگ هستند. معمولاً قربانی اصلی این حملات افراد تازه وارد هستند. همان‌طور که دنیای ارزهای دیجیتال از ورود کاربران جدید استقبال می‌کند، باید حفاظت در برابر خطراتی مانند فیشینگ را نیز کاهش داد. تیم MultiversX برای مقابله با این دسته از مشکلات قابلیت جدیدی به نام گاردینز (Guardians) را توسعه داده است؛ یک ویژگی امنیتی اختیاری که کاربران می‌توانند آن را فعال کنند تا یک لایه حفاظتی اضافی به حساب‌های خود اضافه کنند.

 همان‌طور که نرم افزارهای تایید دو مرحله‌ای (۲FA) در بخش بانکی امنیت بیشتری را در برابر حملات فیشینگ ارائه می‌دهند، Guardians نیز به عنوان یک مکانیسم دفاعی فعال در سیستم‌های بلاک چینی عمل می‌کند. با فعال بودن گاردینز، حتی اگر عبارت اولیه یک فرد از طریق یک حمله فیشینگ به خطر بیفتد، مهاجم همچنان نیاز به دسترسی به عامل احراز هویت دوم دارد که معمولاً تحت کنترل کاربر است. این لایه محافظتی افزوده شده احتمال نفوذ موفقیت آمیز به حساب را تا حد بسیار زیادی کاهش می‌دهد.

 به‌روزرسانی Altair چه تأثیری بر قیمت EGLD خواهد داشت؟

 به‌روزرسانی‌ها همیشه تأثیر مثبتی بر قیمت رمزارز شبکه، به خصوص در بلندمدت، داشته‌اند. به‌روزرسانی‌های شبکه به دو دسته اصلی و فرعی یا major و minor تقسیم می‌شوند. در ارتقاهای اصلی، معمولاً عملکرد شبکه بهبود می‌یابد و یا قابلیت‌های جدیدی به پلتفرم اصلی افزوده می‌شود. این ارتقاها، به خصوص در بلند مدت، تاثیر مثبتی بر پذیرش بیشتر یک ارز و قیمت آن ارز می‌گذارند.

 اما در مورد به‌روزرسانی Altair مولتی ورس اکس، باید گفت که این ارتقا یک به‌روزرسانی اصلی است. قابلیت گاردین که در این ارتقا و در ایپاک شماره ۱۰۷۵ پیاده سازی می‌شود، نه تنها امنیت را افزایش می‌دهد، بلکه حس اطمینان و اعتماد را در بین کاربران القا می‌کند. این حس اطمینان بیشتر باعث می‌شود تا کاربران و شرکت‌های مختلفی که به دنبال امنیت بیشتر هستند به استفاده از شبکه مولتی ورس اکس روی آورند. از آنجایی که توکن EGLD یک توکن کاربردی در شبکه است، استفاده بیشتر از شبکه به معنی استفاده بیشتر EGLD و افزایش تقاضا برای این رمزارز است که می‌تواند به افزایش قیمت آن منجر شود.

سخن پایانی

مولتی ورس اکس (MultiversX) یک پروتکل بلاک چین لایه۱ است که از شاردینگ استفاده می‌کند. این پروژه خود را به عنوان یک اکوسیستم فناوری برای مولتی ورس (فضایی چندجانبه متاورسی) توصیف می‌کند که بر فضای متاورس و NFTها تمرکز دارد. الروند پروژه‌ای بود که کار خود را در سال ۲۰۱۷ آغاز نمود و در سال ۲۰۲۰ به مولتی ورس اکس تغییر برند داد.

 این پروژه در روز ۱۷ تیر ماه ۱۴۰۲ به‌روزرسانی اصلی به نام Altair را تکمیل می‌کند که بر امنیت بیشتر کاربران تمرکز دارد. این ارتقا می‌تواند تأثیر مثبتی بر پذیرش بیشتر شبکه و قیمت رمزارز EGLD بگذارد.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx