بزرگترین جذب سرمایه‌های حوزه ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۲

سرمایه گذاری روی ارزهای دیجیتال
  • زمان مطالعه: 16دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 584 نفر

برترین داستان های تامین مالی ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۲

سال ۲۰۲۲ یک نقطه عطف برای سرمایه گذاری مخاطره آمیز در حوزه ارزهای دیجیتال بود، زیرا علی رغم روند نزولی قیمت دارایی ها، سرمایه گذاران ده ها میلیارد دلار را به استارت آپ های متمرکز بر بلاک چین سرازیر کردند. آیا مدل تامین مالی ارز دیجیتال تحت سلطه سرمایه گذاران خطرپذیر برای صنعت کریپتو مفید است؟ فقط زمان می تواند نشان دهد.

تحقیقات کوین تلگراف هنوز در حال جمع آوری تمام ارقام سرمایه گذاری برای سال است، اما سال ۲۰۲۲ از نظر کل سرمایه جذب شده و قراردادهای بسته شده به راحتی از تمام سال های دیگر پیشی گرفت. جریان ورودی از سمت سرمایه گذراران خطرپذیر در هر یک از سه ماهه اول و سه ماهه دوم بیش از ۱۴ میلیارد دلار بود اما در سه ماهه سوم به کمتر از ۵ میلیارد دلار کاهش یافت. این مقدار با توجه به ریزش گسترده صنعت ارزهای دیجیتال ناشی از ورشکستگی ناگهانی شرکت‌های سلسیوس، تری اروز کپیتال، جنسیس، بلاکفای و گل سرسبد همه آن‌ها صرافی FTX، هنوز آمار قابل توجهی است.

با در نظر داشتن این موضوع ما فهرستی از برخی از بزرگترین سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در سال ۲۰۲۲ را گردآوری کرده‌ایم.

جمع آوری ۱.۵ میلیارد دلار سرمایه توسط Haun Ventures

در ماه مارس، کتی هاون، سرمایه‌گذار ارزهای دیجیتال و عضو هیئت‌مدیره کوین‌بیس، ۱.۵ میلیارد دلار برای دو صندوق سرمایه‌گذاری متمرکز بر وب ۳ جمع‌آوری کرد. Haun Ventures که به تازگی راه اندازی شده است، یک صندوق اولیه ۵۰۰ میلیون دلاری و یک صندوق شتاب ۱ میلیارد دلاری برای سرمایه گذاری در هر لایه از فناوری Web3 ایجاد کرد. کیتی هاون در راه اندازی صندوق جدید خود، مدیران سابق Airbnb، صرافی کوین بیس و گوگل را به خدمت گرفت.

Haun Ventures شرکتی که برای نسل بعدی اینترنت ساخته شده است. ما ۱.۵ میلیارد دلار از دو صندوق برای سرمایه گذاری در وب ۳ جمع آوری کرده ایم. گام اول هیجان انگیز است، اما کار واقعی اکنون شروع می شود.

کاترین – ۲۲  مارس ۲۰۲۲

Web3 در ۱۲ ماه گذشته یک نقطه کانونی اصلی برای سرمایه گذاری خطرپذیر بوده است. اگرچه گفته می‌شود شرکت‌های Web3 روی نسخه اینترنت غیرمتمرکز کار می‌کنند، این مفهوم همچنان مبهم است و تکنولوژی پشت آن هنوز در مراحل اولیه است.

راه اندازی صندوق ۱ میلیارد دلاری توسط صرافی ارزهای دیجیتال هوبی

در ماه ژوئن، صرافی ارزهای دیجیتال هوبی یک صندوق سرمایه گذاری ۱ میلیارد دلاری را با تمرکز بر امور مالی غیرمتمرکز (DeFi)  و پروژه های Web3 ایجاد کرد. این صندوق جدید که Ivy Blocks نام دارد، برای شناسایی و سرمایه‌گذاری در «پروژه‌های بلاک چین آینده‌دار» در طیف وسیعی از زیربخش‌های صنعت کریپتو طراحی شده است. به طور خاص، صرافی هوبی بر ارائه “سرمایه گذاری نقدینگی” برای کمک به راه اندازی و اجرای پروژه های DeFi تمرکز خواهد کرد.

بخش DeFi مانند بقیه بازار ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۲ کاهش یافت، اما برخلاف صرافی‌های متمرکز، این بخش تا حد زیادی در برابر ریزش‌های شدید مقاوم بود.

صندوق ۷۲۵ میلیون دلاری Dapper Labs

Dapper Labs، شرکت سازنده کریپتو کیتیز (CryptoKitties) و  NBA Top Shot، یک صندوق ۷۲۵ میلیون دلاری برای حمایت از توسعه بلاک چین Flow راه اندازی کرد. این صندوق از طیف وسیعی از سرمایه گذاران، از جمله اندریسن هوروویتز، اسپارتان گروپ و کوین فاند حمایت دریافت کرد. علاوه بر حمایت از جامعه توسعه که در حال حاضر بر روی Flow ساخته شده است، از این صندوق برای جذب توسعه دهندگان از ارزهای دیجیتال و بلاک چین های دیگر مانند اتریوم استفاده می شود.

اگرچه Dapper Labs برخی از بزرگترین مجموعه‌های NFT  را در سال‌های اخیر تولید کرده است، فروش سایر اکوسیستم‌های لایه ۱ به دلیل اثرات ضعیف‌تر شبکه و مجموعه کوچک‌تر از برنامه‌های غیرمتمرکز عقب افتاده است.

صندوق ۶۵۰ میلیون دلاری ارزهای دیجیتال Dragonfly Capital

صندوق سرمایه گذاری کریپتویی Dragonfly Capital سومین دور سرمایه گذاری خود را در آوریل بست و ۶۵۰ میلیون دلار جمع آوری کرد. این شرکت در دو دور قبلی ۱۰۰ و ۲۰۰ میلیون دلار سرمایه جذب کرده بود. ابتکار کمک مالی که توسط تایگر گلوبال، سکویا چاینا، KKR و اینوسکو حمایت شد، بالاتر از ۵۰۰ میلیون دلاری بود که شرکت در ابتدا به عنوان بخشی از فرم D خود در کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده اعلام کرد. Dragonfly گفت که این وجوه برای سرمایه‌گذاری در استارت‌آپ‌های DeFi، متاورس و بازی‌های بلاک چینی استفاده می‌شود.

جمع آوری ۵۰۰ میلیون دلار توسط Fireblocks

پلتفرم نگهداری ارزهای دیجیتال Fireblocks پس از بسته شدن دور سرمایه گذاری سری E 550 میلیون دلاری خود، در ژانویه شاهد افزایش ارزش گذاری خود بود. آخرین دور، بودجه تجمعی Fireblocks را از سال ۲۰۱۹ به ۷۹۹ میلیون دلار رساند، زیرا سرمایه گذراران خطرپذیر به حمایت از راه حل های زیرساختی سازمانی ادامه دادند. برخی از برجسته ترین مشتریان Fireblocks  عبارتند از Bank of New York Melon، گلکسی دیجیتال و کوین شیرز.

سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیون دلاری صرافی ارزهای دیجیتال بایننس برای توسعه وب ۳

چانگ پنگ ژائو، مدیر عامل بایننس گفت که این بودجه از بنیانگذاران پروژه پشتیبانی می کند که منجر به پذیرش Web3 در بخش های DeFi، NFT، بازی، متاورس و شبکه‌های اجتماعی می شود. در زمان راه‌اندازی، صندوق بایننس لبز از ۱۴ پروژه در زیربخش‌های DeFi و مالی اجتماعی پشتیبانی می‌کرد.

دور سرمایه گذاری ۴۵۰ میلیون دلاری یوگا لبز

اگرچه بازار NFT در سال ۲۰۲۱ به اوج خود رسید، سرمایه‌گذاران خطرپذیر بر روی رشد مستمر مجموعه‌های دیجیتال NFT سرمایه گذاری می‌کنند. در ماه مارس، یوگا لبز، خالق مجموعه NFT BAYC، یک دور مالی ۴۵۰ میلیون دلاری به ارزش ۴ میلیارد دلار را بست. حامیان آن عبارتند از اندریسن هووریتز، انیموکا بندز، مون پی و، صرافی ورشکسته FTX.

تعداد کمی از زیربخش‌ها به سختی یا به همان سرعت NFT در بازار صعودی قبلی حرکت کردند. در حالی که این موفقیت برای یوگا لبز یک دور سرمایه گذاری قابل توجه در ماه مارس به ارمغان آورد و شرکت های متمرکز بر NFT برای حفظ ارزش گذاری خود در حرکت رو به جلو تلاش خواهند کرد. همانطور که ConsenSys گزارش داد، قیمت NFT نسبت به بسیاری دیگر از ارزهای دیجیتال شدیدتر کاهش یافته است، که احتمالاً نشان می‌دهد که موارد استفاده جدید برای NFTها باید ظهور کنند تا از محو شدن صنعت آن جلوگیری شود.

دور سرمایه گذاری ۴۵۰ میلیون دلاری پالیگان

سکویا کپیتال ایندیا و بیش از ۴۰ صندوق سرمایه گذاری خطرپذیر دیگر ۴۵۰ میلیون دلار در راه حل مقیاس بندی لایه ۲ پالیگان سرمایه گذاری کردند. این شرکت گفت که از این بودجه برای گسترش راه‌حل‌های مقیاس‌بندی خود برای سازگاری با پذیرش نهایی برنامه‌های کاربردی Web3 استفاده خواهد کرد. به گفته سندیپ نیلوال، یکی از بنیانگذاران پالیگان، اتریوم مقیاس پذیری کافی برای پشتیبانی از آینده Web3 را ارائه نخواهد داشت، حتی پس از اینکه ادغام مورد انتظار آن اتفاق افتاد.

دور تامین مالی پالیگان در فوریه بسته شد، چند ماه قبل از سقوط اکوسیستم لونا که اولین جرقه از اتفاقات ناخوشانید سلسه‌وار در صنعت ارزهای دیجیتال را آغاز کرد. پروتکل های لایه ۲ همچنان آینده روشنی دارند و کریپتو از سال ۲۰۲۲ پر از رسوایی خود عبور می کند و توجه متخصصان به سمت توسعه آن معطوف می شود.

سرمایه‌گذاری ۴۳۰ میلیون دلاری مولتی کوین روی ارزهای دیجیتال

مولتی کوین کپیتال در ماه جولای اعلام کرد که یک صندوق ۴۳۰ میلیون دلاری برای حمایت از شرکت‌های در مراحل اولیه راه‌اندازی کرده است. این شرکت اعلام کرد که بین ۵۰۰۰۰۰ تا ۲۵ میلیون دلار به استارت آپ های ارزهای دیجیتال اختصاص خواهد داد و آماده است تا ۱۰۰ میلیون دلار در پروژه های بزرگتر سرمایه گذاری کند. مولتی کوین نشان داد که آخرین ابتکار تأمین مالی آن پروژه‌هایی را با «اثبات کار فیزیکی» یا پروتکل‌هایی که انگیزه‌های واقعی برای تمرکززدایی ایجاد کرده‌اند، اولویت‌بندی می‌کند.

جذب سرمایه ۴۰۰ میلیون دلاری Framework Ventures

در ماه آوریل، Framework Ventures، شرکت سرمایه گذاری خطرپذیر حوزه کریپتو، FVIII را راه اندازی کرد، یک صندوق ۴۰۰ میلیون دلاری که به وب ۳، بازی های بلاک چینی و DeFi اختصاص یافته است. Framework Ventures گفت نیمی از بودجه به پروژه های بازی بلاک چینی اختصاص خواهد یافت.

تمرکز بر روی بازی ممکن است با موفقیت اکسی اینفینیتی، یک بازی محبوب بازی برای کسب درآمد با میلیون ها کاربر منحصر به فرد، تسریع شده باشد. رشد فناوری متاورس و NFT نیز می تواند محرک های مثبتی برای صنعت بازی های بلاک چینی و به طور کلی ارزهای دیجیتال باشد.

آوا لبز و ۳۵۰ میلیون دلار بودجه جدید

آوا لبز، توسعه دهنده بلاک چین آوالانچ، در ماه آوریل ۳۵۰ میلیون دلار به ارزش ۵.۲۵ میلیارد دلار جمع آوری کرد. در زمان افزایش، آوالانچ یکی از محبوب ترین بلاک چین ها از نظر TVL یا ارزش کل قفل شده بود. البته، پس از ورود کریپتو و دیفای به بازار نزولی عمیق، این موضوع دیگر صدق نمی کند. طبق گفته DeFi Llama، ارزش کل قفل شده شبکه آوالانچ در حال حاضر پس از رسیدن به ۱۲.۲ میلیارد دلار در دسامبر ۲۰۲۱، زیر ۸۰۰ میلیون دلار است.

بودجه ۳۵۰ میلیون دلاری نیر پروتکل

در ماه آوریل، تایگر گلوبال و FTX Ventures دور بودجه ۳۵۰ میلیون دلاری نیر پروتکل را رهبری کردند. در آن زمان، یکی از بزرگترین جذب سرمایه برای هر پلتفرم برنامه غیرمتمرکز بود. عواید برای حمایت از رشد اکوسیستم نیر پروتکل، از جمله افزایش تعداد هاب های منطقه ای در سراسر جهان اختصاص یافت. در حال حاضر، نیر پروتکل در رتبه ۳۵ ام بازار ارزهای دیجیتال از نظر ارزش بازار قرار دارد.

سرمایه گذاری اولیه ۲۰۰ میلیون دلاری صرافی ارزهای دیجیتال بایننس آمریکا

صرافی ارزهای دیجیتال آمریکایی Binance.US سرمایه‌گذاران قابل‌توجهی از جمله VanEck و Circle Ventures را برای جذب ۲۰۰ میلیون دلار جذب کرد. Binance.US گفت که این بودجه به سمت گسترش ویژگی ها و عملیات محصول خود در سراسر ایالات متحده اختصاص می یابد. به نظر می رسد این شرکت پیشرفت هایی داشته است، زیرا اخیراً پرداخت های تلفن همراه را به مشتریان مستقر در ایالات متحده ارائه کرده است. این صرافی همچنین قصد دارد دارایی‌های پلتفرم وام دهی ارز دیجیتال ورشکسته وویجر دیجیتال را به قیمت بیش از یک میلیارد دلار خریداری کند.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx