لایحه‌ای در جهت بهبود شفافیت استیبل کوین‌ها در ایالات متحده

لایحه‌ای در جهت بهبود شفافیت استیبل کوین‌ها در ایالات متحده
  • زمان مطالعه: 4دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 1028 نفر

لایحه‌ای در جهت بهبود شفافیت استیبل کوین‌ها در ایالات متحده

استیبل کوین‌ها، رمزارزهایی هستند که معمولاً با ارزهای فیات مانند دلار آمریکا مقیاس ۱:۱ دارند. فرضاً برای هر استیبل کوین در گردش، باید یک اسکناس ۱ دلاری یا معادل آن به عنوان قابل بازخرید در ذخایر وجود داشته باشد. افزایش نگرانی در مورد امنیت استیبل کوین‌ها، توجه قانون گذاران را به خود جلب کرده است.

قانونگذاران ایالات متحده خواهان شفافیت هستند

با توجه به انتشاری از دفتر سناتور هاگرتی (Hagerty)، لایحه جدید معرفی شده ضرابان استیبل کوین‌ها را ملزم می‌کند استیبل کوین ها را “با پشتوانه اوراق بهادار دولتی با سررسید کمتر از ۱۲ ماه یا دلار آمریکا” ضرب کنند و آن‌ها باید گزارش‌های حسابرسی شده ذخایر خود را که توسط حسابرسان شخص ثالث بررسی می‌شود، به صورت عمومی منتشر کنند.

به اصطلاح “قانون شفافیت استیبل کوین” نشان دهنده آن است که قانونگذاران آمریکایی برای حفظ مسئولیت و شفافیت این صنعت ۱۸۰ میلیارد دلاری قدم برداشته اند.

شفافیت ناشران استیبل کوین‌ها، یک مسئله رو به رشد در این صنعت است. زیرا تتر (Tether)، نهاد متمرکزی که USDT را ضرب کرده است، به دلیل پنهان‌کاری در مورد وضعیت ذخیره خود که عمدا انجام شده مورد انتقاد قرار گرفته است.

همانطور که در این انتشار بیان شد، این لایحه به نهادهای نظارتی، قدرتی برای تنظیم صنعت استیبل کوین یا «تحمیل الزامات سنگین بر صادرکنندگان استیبل کوین ها» نمیدهد.

نماینده هالینگزورث (Hollingsworth) اعلام کرد که هدف این لایحه، سرکوب نوآوری های تکنولوژیکی نیست و این لایحه به این صنعت کمک می‌کند تا در رابطه با قوانین و تنظیمات نظارتی در آینده آگاه باشد.

USDT و USDC ، دو استیبل کوین بزرگ در کانون توجه

تتر (USDT)، بزرگترین استیبل کوین از نظر ارزش بازار، به دلیل عدم شفافیت در مورد وضعیت ذخیره خود، مورد انتقاد قرار گرفته است. این رمزارز ظاهراً توسط سبدی از دارایی‌های نقد پشتیبانی می‌شود، با این حال این شرکت به دلیل «دلایل حفظ حریم خصوصی» در موارد متعدد نتوانسته است اثبات کند که این اسناد تجاری از کجا آمده است.

طبق گزارش Grant Thornton، از ماه جولای گذشته، بحثی مطرح شد که سیرکل (Circle)، شرکت پشتیبان USDC، تنها ۶۱ درصد از ذخایر این رمزارز را به صورت نقد و معادل نقدی در اختیار دارد. یک ماه بعد، سیرکل با تبدیل ناگهانی ذخایر خود به طور کامل به پول نقد و اوراق خزانه کوتاه مدت ایالات متحده، انقلابی بر پا کرد که هدف آن‌ها اطمینان دادن به جامعه USDC بود.

 

همانطور که توسط CryptoPotato گزارش شده است، سیرکل ذخایر تقریباً ۵۰ میلیارد دلاری خود را نزد The Bank of New York Mellon، یکی از قدیمی ترین بانک های آمریکا، نگه داشته است.

سلب مسئولیت: نظرات بیان شده در اخبار و تحلیل ها صرفا ترجمه ای از منابع مذکور می باشند و تیم تحریریه ارزینجا هیچ گونه مسئولیتی در قبال آنها ندارد.

برای مطالعه اخبار مرتبط با رمزارزها در ایران و جهان، وبلاگ و کانال خبری ما را دنبال کنید.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx