ساخت رایگان NFT در Rarible

  • زمان مطالعه: 8دقیقه
  • دیدگاه ها ‏ ۴ دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 4085 نفر

ساخت رایگان NFT در Rarible

ساخت NFT رایگان توکن های غیرقابل معاوضه یا همان NFT ها به یکی از داغ ترین ترندهای دارایی های دیجیتال در سال ۲۰۲۱ تبدیل شده اند. فروش این توکن ها از ابتدای سال ۲۰۲۰ با افزایشی ۵۵ درصدی از ۲۵۰ میلیون دلار به ۳۸۹ میلیون دلار افزایش یافته است.

 NFT چیست در مرحله اول لازمه بدونید !

خب در همین ابتدا بیایید بررسی کنیم که NFT چیست؟ ببینید! اصلا مهم نیست که هنگام شروع مطالعه این مقاله هیچ ایده‌ای در مورد NFT نداشته‌ باشید ما شما را به اعماق این عرصه خواهیم برد، پس جای نگرانی نیست. شاید یکی از دوستان شما گفته باشد که: “هی تو باید آن عکس گربه خودت را به عنوان یک NFT بفروشی” خب باید بگوییم که همه چیز به این آسانی‌ها نیست و بهتر است قبل از شروع مسیرتان در ورود به هنر NFT با ارزینجا تا انتهای این مقاله همراه باشی!

NFTها یا توکن‌های غیرمثلی، توکن‌های دیجیتالی هستند که روی بلاکچین ذخیره می‌شوند. برخلاف ارزهای دیجیتال، که در آن هر کوین با دیگری یکسان است (هیچ دلیلی برای ترجیح یک بیت‌کوین خاص بر دیگری وجود ندارد)، هر NFT منحصر به فرد است و می‌تواند به عنوان سندی برای اثبات مالکیت بر یک فایل دیجیتال، خرید و فروش شود.

تقریباً در اکثر مواقع، فایل‌ها در واقع در خود بلاکچین ذخیره نمی‌شوند. در عوض، لینکی به فایل NFT ما همراه با توکنی که مانند سند مالکیت آن فایل است، در بلاکچین ذخیره می‌شوند همچنین هیچ قانونی وجود ندارد که بگوید دو یا چند NFT نمی‌تواند برای یک فایل وجود داشته باشد (می‌توانید NFT‌هایی با نسخه‌های مختلفی مانند کارت‌های بازی در بچگی داشته باشید). به عنوان مثال، یک NFT می‌تواند نادر (Rare) باشد زیرا تنها ۱۰ نسخه از آن وجود دارد یا رایج (Common) باشد مثل وقتی که هزاران NFT یک شکل، روی بلاکچین ثبت یا ضرب (Mint) شده‌ باشند. همچنین هیچ چیزی نمی‌تواند مانع از این شود که کسی فایل NFT شما را گرفته و خودش به‌صورت NFT آن را درآورد (البته بلاکچین نشان خواهد داد که شما زودتر این فایل را NFT کرده‌اید).

از نظر فنی می‌توانید هر فایل دیجیتالی را به‌عنوان NFT بسازید و بفروشید، اما اگر به دنبال استفاده از یک بازار خرید و فروش NFT با ابزارهای ساده و روان هستید، به فرمت‌هایی که آن‌ها پشتیبانی می‌کنند محدود خواهید شد. بعداً بیشتر درباره این مورد صحبت می‌کنیم، اما به خاطر داشته باشید که اولین NFT شما احتمالاً باید یک تصویر، ویدیو یا کلیپ صوتی باشد. اگر هنوز نمی‌دانید چه چیزی را می‌خواهید به عنوان یک NFT بفروشید این نوع محدودیت‌ها می‌توانند به شما کمک کنند تا انتخاب‌های خود را محدود کنید. خب برویم به‌سراغ مرحله بعد.

برای ساخت و فروش NFT ایا نیاز است که حتما از بازار NFT استفاده نماییم ؟

از نظر فنی خیر! شما می‌توانید قرارداد هوشمند خود را ایجاد کنید، آن را در بلاکچین مورد نظر خود مستقر کنید و سپس توکن‌های خود را با استفاده از آن ضرب کنید. با این حال، این کار خیلی پیچیده خواهد شد و احتمالاً مسیری نیست که می‌خواهید طی کنید، مگر اینکه خیلی فنی باشید! اکثر مردم از پلتفرم‌ گفته شده در این مقاله استفاده می‌کنند.

یک کیف پول بسازید !

کیف‌پول‌ها؛ برنامه‌هایی هستند که برای ذخیره ارزهای دیجیتال و همچنین هر NFT که تولید یا خرید می‌کنید، استفاده می‌شوند. کیف‌پول متامسک (MetaMask) یکی از کیف‌پول‌هایی است که به‌طور گسترده توسط برنامه‌های مبتنی بر اتریوم مانند ‘OpenSea’، ‘Foundation’ و دیگران پشتیبانی می‌شود و می‌تواند;به‌عنوان افزونه کروم و فایرفاکس یا به عنوان یک برنامه اندروید یا آی‌او‌اس روی مرورگر یا تلفن همراه شما نصب شود.

فرآیند راه‌اندازی و نصب کیف‌پول متامسک (MetaMask) آسان است. هنگامی که افزونه مرورگر یا اپلیکیشن آن را نصب کردید (متامسک را می‌توانید از اینجا دانلود کنید)، روی دکمه ‘Create New Wallet’ کلیک کنید و سپس از شما یک رمز عبور مطمئن می‌خواهد. رمز عبور خود را در یک جای امن ذخیره کنید و سعی کنید آن را گم یا فراموش نکنید.

در این ویدیو قصد داریم آموزش ساخت NFT رایگان در پلتفرم Rarible را به شما آموزش دهیم.

تقریبا هر نوع کالایی می تواند به NFT تبدیل شود که برخی از آنها شامل موارد زیر می شود:

  • آثار هنری
  • آیتم های مجازی در بازی های ویدیویی مانند پوسته، ارز مجازی، اسلحه و آواتار
  • موسیقی
  • کالاهای کلکسیونی (مانند کارت های خرید و فروش دیجیتال)
  • دارایی های توکنیزه شده ای که در دنیای واقعی وجود دارند; مانند: املاک و مستغلات، اسب های مسابقه، کتانی های برند
  • کلیپ های ویدئویی از لحظات مهم ورزشی
  • زمین های مجازی
  • ایجاد NFT از آثار هنری خود چه در قالب یک فایل GIF باشد و یا یک تصویر; پروسه نسبتاً ساده ای است و به دانش تخصصی از صنعت دارایی های دیجیتال نیاز ندارد.

پس از تماشای ویدیو میتوانید بدون پرداخت کارمزد توکن غیرمثلی خود را بسازید و به فروش برسانید; ساخت NFT رایگان *

به تمامی سوالات شما همراهان عزیز و گرامی به خصوص در رابطه ی آموزش ارز دیجیتال کار با کیف پول های ارزهای دیجیتال و نحوه خرید و فروش و انجام معاملات در قسمت پشتیبانی و بخش دیدگاه ها به سرعت پاسخ داده خواهد شد.

هرگونه سوال,پیشنهاد و انتقاد را میتوانید به صورت مستقیم با پشتیبانی در میان بگذارید.

منتظر دیدگاه های مثبت شما هستیم.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏ ۴ دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

4 دیدکاه های این نوشته
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها رای بیشتر
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
مرجانه عفوری
مرجانه عفوری
2 سال ها قبل

سلام من در متامایک کیف پول ساختم و میخوام کار نقاشی امو آپلود کنم آیا می توانم رایگان ایجاد کنم و یا کمترین هزینه چقدر هست در کدوم سی رافی انجام میدم مرسی

Ali
Ali
1 سال قبل
پاسخ دهید  مرجانه عفوری

با این شماره پیام بده ۰۹۳۷۲۰۳۴۰۶۹

عبدالله علی محمدی
عبدالله علی محمدی
1 سال قبل

سلام الان که opensea حساب من رو مسدود کرده، باید چه کنم؟

محمد۱۳۷۲
محمد۱۳۷۲
1 سال قبل

سلام دوست عزیز،من nft خودمو خواستم واسه فروش بزارم،با openseaامتحان کردم هزینه میخواد،در رریبل هم ک میزار هیچ کسی نمیبینه اصلا،درست هم میزارم،ولی کجا برم ک ببینم دیده میشه یا ن،ک ببینم واسه فروش رفته؟؟؟یا حتما باید هزینه بدم با برنامه ها دیگه ای؟یعنی رریبل فقط واسه ساختنه یا فروش؟میشه راهنمایی کنید؟ممنون میشم

تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

4
0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx