جهشی دیگر در انتظار بیت کوین؟

  • زمان مطالعه: 4دقیقه
  • دیدگاه ها ‏بدون دیدگاه
  • مطالعه شده توسط ‏ 1185 نفر

جهشی دیگر در انتظار بیت کوین؟

یکی از اندیکاتورهایی که معامله‌گران حرفه‌ای از آن استفاده می‌کنند Stochastic RSI است; که تحلیلگران به قدرت فوق‌العاده این اندیکاتور آشنا هستند. به تازگی نشانه‌هایی از یک بازار گاوی قوی برای بیت کوین روی نمودار و این اندیکاتور نمایان شده و تیم ارزینجا قصد بررسی آن را دارد. همراه ما باشید.

RSI چیست؟

معادل فارسی RSI برابر شاخص قدرت نسبی است. و بیش‌تر برای تشخیص روند کلی استفاده می‌شود. این اندیکاتور در دهه ۷۰ میلادی توسط گروهی از معامله گران طراحی شد. این شاخص از دو سطح اصلی ۷۰ و ۳۰ استفاده می‌کند. که سطح ۷۰ بیانگر اشباع خرید و سطح ۳۰ بیانگر اشباع فروش است. Stochastic RSI هم مشتقی از دو تابع RSI و Stochastic است اما مفهوم اصلی آن بر مبنای RSI ساده است.

بیت کوین

Golden Cross یا برخورد طلایی

با افزایش سریع قیمت بیت کوین ، شاخص RSI با سرعت زیادی به منطقه اشباع خرید ورود کرد و برگشت قیمتی هرچند اندک و کوتاه را برای بیت‌کوین رقم زد. اما با نگاهی کمی جامع‌تر متوجه می‌شویم که در سال ۲۰۱۳ زمانی که بیت‌کوین تنها ۱۳ دلار قیمت داشت; دقیقا همین الگو روی نمودار نمایان شدند و رفتار عجیبی را بعد از آن برای قیمت بیت‌کوین مشاهده کردیم.

نکته جالب توجه این است که این تغییرات قیمتی برای بار دوم در حال رخ دادن است و از لحاظ بازه زمانی دقیقا مشابه سال ۲۰۱۳ است. از ماه می تا سپتامبر. در سال ۲۰۱۳ پس از رخ دادن برخورد طلایی (عبور خط آبی از قرمز در جهت صعودی) بیت‌کوین در مرحله اول ۲۷۰۰ درصد افزایش قیمت و در مرحله دوم ۷۷۰ درصد افرایش قیمتی را پایان سال ۲۰۱۳ تجربه کرد. به بیانی دیگر افزایش قیمت مرحله دوم ۲۸% مرحله اول بود.

حال با نمایان شدن الگوی مشابه سال ۲۰۱۳; بیت‌کوین توانسته در مرحل اول ۴۵۰ درصد افزایش قیمت را تجربه کند. پس در حال حاضر اگر نمودار به طی روند مشابه ادامه دهد می‌تواند تا پایان سال ۲۰۲۱ رش قیمتی ۱۲۶ درصدی را تجربه کند. تمامی ثبات قیمتی ماه‌های گذشته هم می‌تواند مهر تاییدی برای شروع این افزایش قیمت باشد.

تحلیلگر مطرح Rekt Capital کمی پیش تر در ابتدای ماه سپتامبر این افزایش قیمتی را پیش بینی کرده بود. و پایان قیمتی ۴۷ هزار دلاری را برای ماه سپتامبر پیش بینی می‌کرد که با دقت زیادی درست بود. این تحلیلر مطرح روند گاوی قوی را برای ماه‌های آتی بیت‌کوین انتظار دارد. و در پایان ماه اکتبر قیمت ۶۳ هزار دلار; ۹۸ هزار دلار برای پایان ماه نوامبر و ۱۳۵ هزار دلار را پایان سال ۲۰۲۱ را پیش بینی می‌کند.

نوشته هایی که شاید خواندنش برای شما جالب باشد

استخراج بیت کوین

دیدگاه های نوشته

‏بدون دیدگاه
0 0 دیدگاه ها
به این نوشته چه امتیازی میدهید؟
مشترک شدن در دیدگاه های این نوشته
اطلاع از
guest

0 دیدکاه های این نوشته
بازخورد درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
تبدیل ارزهای دیجیتال
خرید اتریوم

دسته بندی آموزش های
صرافی ارزینجا

قیمت بیتکوین

آخرین قیمت
ارزهای دیجیتال

صرافی ارزدیجیتال در ایران

دانلود اپلیکیشن
موبایل ارزینجا


ارزهای دیجیتال در یک نگاه

0
دیدگاه خودتون رو درباره این نوشته بنویسیدx